Gå til innhold

BK: Lyn, bulder og brak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måske det bedste lyn-foto jeg har set herinde!

Personligt er jeg vild med stråene i forgrunden - fint med noget småt og nært og skrøbeligt i forgrunden, og så torden-monsteret bagved.

Det bliver torden i Danmark i aften. Jeg vil MEGET gerne høre, hvordan du tog dette her!

Desværre har jeg ikke tråd/fjern-udløser, men noget med bulb + en hat foran objektivet kan måske hjælpe...

Endret av MetteHHH
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemeldinger! :)

Jeg er enig i at stråene kan være sjenerende, jeg er litt usikker der selv. Prøvde meg frem med blitz for å lyse opp åkeren foran meg og skape en ganske stilig effekt med det. Muligens ville det vært bedre uten strå nærme kamera.

For å ta bildet brukte jeg stativ, 30 sekunders lukkertid og tidsutløseren på kamera slik at jeg ikke skulle få bevegelse på det. Her er EXIF:

30 sek.

f/4.0

ISO 200

20mm brennvidde

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Stråene kan du godt fjerne, men det blitsopplyste gresset er en god løsning. Uten så hadde det neste kun blitt lilla og sort, og det holder ikke for meg. Lynbilder som ikke inneholder mer enn lynet blir nesten som en elg i solnedgang uten elg. Mer spennende ville det ikke vært. Det eneste man trenger er det riktige været og et stativ, samt en smule tålmodighet og timing.

Gresset gjør at det også blir et fotografi i seg selv. Ikke bare en avbilding av et spektakulært naturfenomen. Det hever bildet litt fra hopen, og det er ikke feil det som Mette hevder her. Jeg vil ikke skrive under på at det er det beste, men det er i alle fall en bevisst løsning som fungerer. Jeg synes fotografen fortjener applaus for å ikke la seg blende av lynene alene, men å ha kaldt nok hode til å tenke fotografisk også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...