Snikpellik Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Kasta meg ut døra og løp fem minutter i pøsende regnvær med kamera og stativ for å se hva jeg fikk ut av et utrolig lysshow rundt huset. Her er det jeg ble mest fornøyd med. Canon EOS 400D Sigma 10-20mm @ 20mm Endret 1. august 2008 av Snikpellik Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Her har du fanget øyblikket veldig bra synes jeg. Men kanskje hatt litt mer by, og litt mindre midtstilt lyn, men ellers synes jeg bilde var veldig fint. Likte spesielt skyen på venstre side! Stå på. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Flott bilde egentlig. Digger den mørke lillafargen som kommer frem. Klarer ikke helt bli enig med meg selv om stråene i forkant er sjenerende eller ikke. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Syns også det ble ganske bra. Lyn og himmel ser veldig dramatiske ut slik de fikk fanget det. Hvorfor har du brukt blits? Ser ut som stråene kaster skygge. Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Wow, utrolig fint bilde! Fargene, fasongen på lynene, at skyene krummer seg rundt lynet i midten, i det hele tatt. Lagra bildet på pc'n jeg, så kan jeg minnes lysshow-natta Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Måske det bedste lyn-foto jeg har set herinde! Personligt er jeg vild med stråene i forgrunden - fint med noget småt og nært og skrøbeligt i forgrunden, og så torden-monsteret bagved. Det bliver torden i Danmark i aften. Jeg vil MEGET gerne høre, hvordan du tog dette her! Desværre har jeg ikke tråd/fjern-udløser, men noget med bulb + en hat foran objektivet kan måske hjælpe... Endret 1. august 2008 av MetteHHH Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Tusen takk for tilbakemeldinger! Jeg er enig i at stråene kan være sjenerende, jeg er litt usikker der selv. Prøvde meg frem med blitz for å lyse opp åkeren foran meg og skape en ganske stilig effekt med det. Muligens ville det vært bedre uten strå nærme kamera. For å ta bildet brukte jeg stativ, 30 sekunders lukkertid og tidsutløseren på kamera slik at jeg ikke skulle få bevegelse på det. Her er EXIF: 30 sek. f/4.0 ISO 200 20mm brennvidde Endret 1. august 2008 av Snikpellik Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Stråene kan du godt fjerne, men det blitsopplyste gresset er en god løsning. Uten så hadde det neste kun blitt lilla og sort, og det holder ikke for meg. Lynbilder som ikke inneholder mer enn lynet blir nesten som en elg i solnedgang uten elg. Mer spennende ville det ikke vært. Det eneste man trenger er det riktige været og et stativ, samt en smule tålmodighet og timing. Gresset gjør at det også blir et fotografi i seg selv. Ikke bare en avbilding av et spektakulært naturfenomen. Det hever bildet litt fra hopen, og det er ikke feil det som Mette hevder her. Jeg vil ikke skrive under på at det er det beste, men det er i alle fall en bevisst løsning som fungerer. Jeg synes fotografen fortjener applaus for å ikke la seg blende av lynene alene, men å ha kaldt nok hode til å tenke fotografisk også. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Herlig bilde! Jeg er helt enig med MetteHHH, jeg elsker stråene. Det gjør at bildet får en mye bedre virkelighetsfølelse enn det ville fått uten dem, noe også gresset bidrar til. Liker generelt naturfoto godt, og dette var intet unntak. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 Igjen, takk for kritikk. Alltid flott med kritikk fra deg PMnormal, du virker som en av de virkelig dyktige her inne. Begynner å like stråene bedre selv, men neste gang (jeg håper det lyner snart igjen) skal jeg se på hvordan jeg skal få de mindre sjenerende. Mimir: kjempetakk! Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 En av de bedre bilde jeg har sett av lynnedslag. Veldig pent. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 Jeg syns dette var stilig. Lynet er skikkelig tøft på det. Blits og strå vet jeg ikke hva jeg syns om sånn med en gang. Men siden jeg likte det jeg så.. da går jeg for at de som sier det passer har rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå