Gå til innhold

Bruke tv som skjerm

kevve

Anbefalte innlegg

Har en sony av litt eldre modell med bare scart og rca kontakter..

Jeg har kjøpt en vga->scart adapterkabel som jeg plugger i der jeg vanligvis plugger i skjermen og rett i tven..

Men det fungerer jo selfølgelig ikke..

Jeg har bare utganger for VGA og S-Video på skjermkortet, et GForce 4 Ti 4200 (ja vet at pcen min er litt av eldre modell :p )

Det kommer ikke noe opp på tven rett og slett, men når jeg bytter til skjerm funker det som krem..

Hva er feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Hårek skriver er ikke VGA > SCART standard, og viker ikke på alle TV'er/skjermkort.

S-video > Compositt vil nok virke, men et bedre alternativ er dersom tv'en din støtter s-video direkte på SCART kontakten. SCART kontakt med s-video inngang får man kjøpt på de aller fleste elektronikk-butikker. Compositt er den absolutt dårligste måten å overføre video-signaler på, mens s-video er en del bedre.

PS. S-video er ikke med i den originale SCART spesifikasjonen, men støttes allikelvel av mange produsenter. Mange TVer med flere SCART kontakter støtter bare S-video på 1 av disse. Plugger du i feil SCART kontakt, får man ikke farger. Man må også sette TVen på riktig AV kanal, normalt indikert med en S (feks. AV1-S). Står TVen på feil AV kanal, regner TVen med at det er compositt signal, og du får et svart/hvitt bilde. Du må også sørge for at skjermkortet sender PAL signaler for å få farge.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd S-video -> kompositt, scart -> vga , scart -> kompositt.

Jeg får ikke det greiene her til å fungere.

Jeg har bare muligheten til å velge en skjerm, og ikke til klone og dualview, noe det står over valgene at jeg skal ha.

Nå vet ikke jeg hva mer jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...