dePt Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hei, Da vraket jeg kit objektivet, og trenger et nytt. Jeg prøver å holde meg under 3000,- Og vil gjerne ha med en solblender og evt. et UV-filter i den prisen. Må også ha meg en sekk, så om noen har noen forslag så spytt ut. Takker for alle svar. MVH. Gunnstein Lenke til kommentar
pederk Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det åpenbare valget er Tamron 17-50mm f/2.8. Case closed. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Link til en pris under 3k? Fant den bare over... Lenke til kommentar
pederk Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 http://japanphoto.no/product/objektiver/ta...-50mm-di-canon/ Blir visst 200kr ekstra. Argument for 200kr ekstra? Det fins ikke noe skikkelig alternativ. Tamron 17-50mm er et fantastisk objektiv i forhold til prisen, og de enste konkurrentene er de dyrere 18-50mm'ene fra Sigma eller Canon 18-55mm IS som ville vært en slapp "oppgradering". Kjøp Tamron 17-50mm over disk hos Japan Photo slik at du kan få det byttet inn om det skulle trengs, i og med at tredjepartsoptikk oftere har feil enn originaloptikk. Har brukt objektivet selv i over 1 1/2 år og anbefaler det på det varmeste. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Tar endel macro bilder. Hvordan klarer dette objektive det? Skal som dere kanskje gjetter bruke de til et 400D. Andre forslag eller er dette best buy? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Etter hva jeg har forstått er det best buy. Har det selv og er meget fornøyd. Det er nok ikke det beste til macro, men en og annen blomst blir jo bra da. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Er nok bedre en kit objektivet, som jeg egentlig ikke er så alt for lei meg for at ble ødlagt. Blir nok det Tamron Objektivet. Får vel slå til med en solblender og et UV-filter også Lenke til kommentar
dePt Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Må si jeg liker Tamron mer og mer. Kunne egentlig tenkt meg et stort objektiv som gav litt tyngde til mitt pusslete 400D (tross batterigrepet). Men Jeg trur Tamron er en sikker vinner denne gang. Skulle selvfølgelig gjerne hatt mer penger mellom fingrene til et Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, men men... Takker for hurtige svar, bestillig blir gjort i morgen kan jeg tenke meg MVH Gunnstein Edit: Som pederk sa, Tamron 17-50mm f/2.8, Case closed. Endret 1. august 2008 av XobiN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå