Graute Knappstjert Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hvordan kunne dette i det hele tatt skje? Jeg satt på hytta med en Siemens mobiltelefon og en tidlig versjon av nettleseren Opera Mini. Skulle sjekke Gmail-kontoen min. Dette skjedde i de dager at Google ennå ikke hadde lansert et eget program for slikt. Jeg logget på med mitt eget brukernavn og passord. Telefonen hadde nok strøm, og dekningen var svært god. Allikevel gikk alt svært tregt. Dette er ikke uvanlig. Når man surfer med mobilen, blir man fort vant til tilkoblingsproblemer og timeout. Etter å ha ventet en stund på å komme inn i min egen gmail-konto, trykket jeg på stoppknappen, for å se om det ville gå bedre hvis jeg trykket Refresh. Fortsatt er alt helt normalt. Før jeg rakk å trykke Refresh, begynte telefonen endelig å laste gmail inbox. Men det var en helt annen innbox enn min! Jeg var rett og slett pålogget en fremmed gmail-adresse! I innboxen var det meldinger som jeg kunne lese om jeg hadde villet. Dette vet jeg jo at er ulovlig, så jeg logget heller ut. Hvordan fikk jeg tilgang til annen persons epost? Adressen var totalt ukjent, så det kan umulig være at noen har lånt telefonen, og opera husket passordet hans. Det MÅ være en feil på en amerikansk server. Hvordan er slikt mulig? Kunne jeg gjort det igjen hvis jeg var hacker? Som sagt er dette lenge siden. Jeg har ny versjon av Opera Mini på en ny telefon av et annet merke. Og selv om tjenesten er like ustabil som før, havner jeg i hvert fall i min egen inbox. Jeg husker ikke denne fremmede mail-adressen, men tror han også var skandinavisk. Hva er oddsen for at jeg havner i en annen nordmanns innbox, når slikt først skjer? Endret 31. juli 2008 av Tordenknoll Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Uten at jeg kan komme med kilder ettersom det va en stund siden så mener jeg å huske at Gmail hadde problemer med at folk kom inn på andre sin kontoer ved en feil. Ofte forekom det hvis personene delte samme etternavn (eller både navn og etternavn) Noe slikt må ha skjedd deg. Ville ikke kalt det for "hacking" akkurat, ettersom du tumla tilfeldig i en annen inbox. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg tror du besvarer problemet selv : Opera Mini. Tipper Opera har en feil på proxyene sine jeg:) Du gikk inn på gmail, opera sin software ser da at dette ligger jo allerede i cachen så da sender vi bare dette til denne brukeren så slipper vi bruke tid på å åpne siden på nytt. Har sett denne feilen på finn.no også et par ganger. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Du hacket ikke en gmail konto, du opplevde en bugg i gmail programvaren eller opera sin proxy. Men litt tankevekkende er det uansett... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har lest om denne buggen. Så vidt jeg vet har det enda ikke skjed med hotmail, så da er jeg "trygg". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå