Jerome Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hei! Jaja, så hadde jeg et lite uhell her tidligere i dag da. Jeg hadde parkert bilen i et parkeringshus, ganske nær en søyle som sto på venstre side. Når jeg skulle rygge ut av plassen igjen, fikk jeg ikke med meg at passasjeren i baksetet ikke hadde lukket døra (så utrolig teit egentlig, glemte rett og slett å sjekke speil, gikk ut fra at dørene var igjen), noe som gjorde at jeg rygga slik at døra ble pressa inn i søylen... Resultatet ble en knøttliten bulk på døra, men det som er litt verre er at døra er blitt litt skeiv. Det er ikke noe problem å lukke eller åpne den, men den går ikke heelt igjen oppe i hjørnet som vender bakover. Er fullstendig klar over at det hele er min feil ene og alene :!: Hvor mye tror dere det vil koste å reparere/rette opp døra igjen? Bulken ble så liten at det nesten ikke er noe poeng i å rette den ut Endret 31. juli 2008 av Jerome Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kjøp ei ny dør på hugger'n eller på veng.no. Åssen bil er det? Lenke til kommentar
Jerome Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Kjøp ei ny dør på hugger'n eller på veng.no. Åssen bil er det? Mazda 323, nest siste generasjon, altså fra 2001-2003 eller så, husker ikke helt nøyaktig hvilket år. Det er facelift-modellen med litt skarpere linjer, litt mer sporty utseende, blant annet mer "spisse" frontlykter, for den detaljorienterte Men jeg tenkte uansett mer i retning av å dra på verksted å få den fiksa der. Hvor mye kan det komme til å koste? Endret 31. juli 2008 av Jerome Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Mazda 323, nest siste generasjon, altså fra 2001-2003 eller så, husker ikke helt nøyaktig hvilket år. Det er facelift-modellen med litt skarpere linjer, litt mer sporty utseende, blant annet mer "spisse" frontlykter, for den detaljorienterte Hm, da kan det blir et problem med deler hos høgger'n. Kikk på veng.no, jeg har titta litt, men det er forskjellige versjoner. Coupe osv... Lykke til! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 ...det som er litt verre er at døra er blitt litt skeiv. Det er ikke noe problem å lukke eller åpne den, men den går ikke heelt igjen oppe i hjørnet som vender bakover. Er fullstendig klar over at det hele er min feil ene og alene :!: Hvor mye tror dere det vil koste å reparere/rette opp døra igjen? Bulken ble så liten at det nesten ikke er noe poeng i å rette den ut Legg en planke (f.eks. en 2" x 4") mellom døra og kanalen nederst, så den ikke går helt igjen, og prøv å presse den inn øverst (regner med det er øverst på vindusramma den ikke lukker helt?) -er ikke sikkert det skal så mye kraft til. Eventuelt feste en lastestropp i vindusramma (sveiv ned vinduet..) , gjennom kupeen og bort i et solid objekt på andre sida, og stramme forsiktig. Å legge den planken imellom er helt nødvendig; ettersom døra vil fjære litt tilbake må den bøyes litt forbi normal stilling først. Lenke til kommentar
Jerome Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Legg en planke (f.eks. en 2" x 4") mellom døra og kanalen nederst, så den ikke går helt igjen, og prøv å presse den inn øverst (regner med det er øverst på vindusramma den ikke lukker helt?) -er ikke sikkert det skal så mye kraft til. Eventuelt feste en lastestropp i vindusramma (sveiv ned vinduet..) , gjennom kupeen og bort i et solid objekt på andre sida, og stramme forsiktig. Å legge den planken imellom er helt nødvendig; ettersom døra vil fjære litt tilbake må den bøyes litt forbi normal stilling først. Hmm... Får prøve det da! Men fortsatt ingen som har svart meg på ca. kostnader hvis jeg må på verksted...? Endret 1. august 2008 av Jerome Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ja prøv og bøy og bend det tilbake før du kjøper noe nytt. Hvis ikke den lille bulken irrieter mye da:) Hvis du har sett åssen en biloppretter justerer dører etc skjønner du at du kan være rimelig voldelig før det går galt. Har selv hengt i dører og styra med lastestropper osv.. Jeg har gjort det fordi det er sånn man skal gjøre det. Om det knaker og knirker i stålet er ikke det no grunn i og stoppe.. kjør på og ikke vær redd for og bruke makt. Veng har ikke dører tror jeg.. dører pleier være orginal del pluss lakk osv.. dyrt! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Besteforeldrene mine hadde en ca. 1998 Mitsubishi Carisma hvor de måtte bytte en bakdør etter at noen rygget på dem. Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg det kostet tett oppunder 30.000 kroner på verksted. Det var en helt "enkel" dør, altså uten sentrallås, el. vindu osv. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Sikker på at det ikke bare er feste i ei skinne eller noe som ble skakt da? Da kan du evnt bare skifte det? Lenke til kommentar
Jerome Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Jeg har nå uansett klart å bøye den såpass mye tilbake at jeg tror det blir unødvendig å dra på verksted. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå