Sirslask Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Jeg skulle prøve å legge inn noen nettverksprogrammer via Add/Remove Applications-menyen da jeg får en feilmelling om at jeg ikke får kontakt med serverene slik at jeg får oppdatert lista. Selv om jeg var koblet til internet, alt annet fungerer greit. Jeg bruker Wicd som w-lan manager Har ikke noen proxy eller brannmur satt opp på routereb min Det går ikke å installerere programmer som alerede er på lista heller. Asus EeePC error: Endret 2. august 2008 av Sirslask Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg skulle prøve å legge inn noen nettverksprogrammer via Add/Remove Applications-menyen da jeg får en feilmelling om at jeg ikke får kontakt med serverene slik at jeg får oppdatert lista. Selv om jeg var koblet til internet, alt annet fungerer greit. Jeg bruker Wicd som w-lan manager Har ikke noen proxy eller brannmur satt opp på routereb min Det går ikke å installerere programmer som alerede er på lista heller. Spør Ubuntu-guruene på Gnu/Linuxforumet heller enn her. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 6.10...hvorfor slenger du ikke inn nyere utgave da? 8.04 er jo ute Ubuntu 8.04 Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Fordi laptopen min er helt på trynet treig... Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Fikk samme problem da jeg skulle opptatere Asus EeePCen min nå, ser ut som det er ett nettverksproblem. Lenke til kommentar
nordgard Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Er ikke helt sikker men har forstått det slik at det er v6.10 du prøver å installere? Det er jo en ganske så gammel versjon. Det kan jo hende at disse pakkene du trenger ikke ligger ute lengre? Just my 2 cents Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg trodde det, men oppdaterte source.list til å hente nyere pakker men fungerte ikke. Skal se om jeg kan prøve en nyere versjon senere i kveld. Fikk fikset problemet med EeePCen, problemet var at linken de svenske maskinene skal hente pakker fra ikke finnes på serverne til Asus. Den andre maskinen støver ned for det meste uansett så det er ikke et så altfor stort problem lengere. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg trodde det, men oppdaterte source.list til å hente nyere pakker men fungerte ikke. Skal se om jeg kan prøve en nyere versjon senere i kveld. Fikk fikset problemet med EeePCen, problemet var at linken de svenske maskinene skal hente pakker fra ikke finnes på serverne til Asus. Den andre maskinen støver ned for det meste uansett så det er ikke et så altfor stort problem lengere. Du kan jo søke etter oppdatteringene og programmene på google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå