Yahoo Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) må bare si at 3000m på 10-12 minutt er veldig bra! jeg må si at du er i strålende form! selv så har jeg en pers på 3000m på 9.41 og da er jeg "topp 5" på en skole med 300 elever.... du sier du vil komme i form, men hva mener du egentlig med det? styrke, kondis, spenst ?? hvis du vil ha styrke så er du på rett vei med vekter, pushups osv. Men denne type trening virker negativt hvis du vil bli bedre til langdistanse jogging.. ( se på meg for eksempel, jeg er generelt sett tynn ( skranglete?) og ikke så sterk i armene. dette kommer av at jeg legger hovedvekten i treningen min på beina dvs. masse løping, motebakke og utholdenhetstrening) siden du vil i militære så vil du vel kanskje være en "allrounder".. da er det viktig å variere treningen... ta gjerne vekter, 4x4 osv. men vær variert!! min erfaring med musikk under joggeturer er generelt sett negativ. dette kommer av at jeg under lengre distanser lager en slags rytme med pusten for å holde takten og tempoet oppe. hvis jeg da hører på musikk, så får jeg problemer med å konsentrere meg med joggingen..... som Tordenknoll sa, så er det viktig å sette seg mål, vær også bestemt og gjør det du har tenkt å gjøre. ikke gi etter! lykke til med treningen! Endret 7. august 2008 av Yahoo Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 må bare si at 3000m på 10-12 minutt er veldig bra! jeg må si at du er i strålende form!selv så har jeg en pers på 3000m på 9.41 og da er jeg "topp 5" på en skole med 300 elever.... du sier du vil komme i form, men hva mener du egentlig med det? styrke, kondis, spenst ?? hvis du vil ha styrke så er du på rett vei med vekter, pushups osv. Men denne type trening virker negativt hvis du vil bli bedre til langdistanse jogging.. ( se på meg for eksempel, jeg er generelt sett tynn ( skranglete?) og ikke så sterk i armene. dette kommer av at jeg legger hovedvekten i treningen min på beina dvs. masse løping, motebakke og utholdenhetstrening) siden du vil i militære så vil du vel kanskje være en "allrounder".. da er det viktig å variere treningen... ta gjerne vekter, 4x4 osv. men vær variert!! min erfaring med musikk under joggeturer er generelt sett negativ. dette kommer av at jeg under lengre distanser lager en slags rytme med pusten for å holde takten og tempoet oppe. hvis jeg da hører på musikk, så får jeg problemer med å konsentrere meg med joggingen..... som Tordenknoll sa, så er det viktig å sette seg mål, vær også bestemt og gjør det du har tenkt å gjøre. ikke gi etter! lykke til med treningen! Styrke har jeg trent i 1,5 år nå annenhver / hver dag, så det har jeg. Men vell, jeg klarte og løpe så langt en gang, skjønte ikke bæret av hvordan jeg klarte det når jeg hadde løpt halveis, fordi jeg klarte bare og løpe 1/4 av den samme ruten dagen før i sola. Men jeg har dårlig kondis så skjønner ikke hva som kan ha hendt. XD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Du trodde sikkert at du var i dårligere form da, husk, selv om du blir sliten, så dauer du ikke av å ta i mer Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Du trodde sikkert at du var i dårligere form da, husk, selv om du blir sliten, så dauer du ikke av å ta i mer Vell jeg har ikke trent kondisjon på 3 år. Null trening utenom vekter. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Tror det ligger mye i psyken. Er sluttet å røyke (4 uker siden), så nå skal jeg bli mer sporty. Begynte å jogge for et par dager siden, klarte først bare 500 m, dagen etter på 1000m, dagen etter der igjen jogget jeg nesten 3000 m(!).I går skulle kameraten min ha meg med på en "liten" fjelltur. Når vi omsider kommer til det jeg trodde var toppen, peker han opp mot en fjelltopp griiise langt borte. "Dit skal vi" sier han med et glis. Jeg trodde han prøvde og dra en dårlig spøk, men etter hvert gikk det opp for meg at galningen mente alvor. Ikke skulle vi gå opp heller, neida her var det spurt, klatring og hopping over myrklatter som gjaldt! Jeg skriker å gauler for å pumpe aldrenalin, han heier meg opp den siste bakken. Jeg kommer opp, med kroppen full av endorfiner, melkesyre og adrenalin, men jeg skal ikke gi meg. I tillegg hopper han på ryggen min og jeg bærer jævelen de neste 50 meterene før jeg bokstaveligtalt faller sammen. Moralen er "its all in your mind", du klarer så sykt mye mer enn du tror. Det eneste du trenger er en kamerat som ikke enser svakhet. Jeg er meget stolt av prestasjonen min, siden jeg for det meste har sittet på ræva med en sneip i kjeften de siste to årene. Viss jeg klarer det, skal jaggu dere også få det til. Så gå ut og spring til dere hoster blod, kaster opp og rett og slett ikke klarer å bevege dere mer. Endret 8. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Tror det ligger mye i psyken. Er sluttet å røyke (4 uker siden), så nå skal jeg bli mer sporty. Begynte å jogge for et par dager siden, klarte først bare 500 m, dagen etter på 1000m, dagen etter der igjen jogget jeg nesten 3000 m(!).I går skulle kameraten min ha meg med på en "liten" fjelltur. Når vi omsider kommer til det jeg trodde var toppen, peker han opp mot en fjelltopp griiise langt borte. "Dit skal vi" sier han med et glis. Jeg trodde han prøvde og dra en dårlig spøk, men etter hvert gikk det opp for meg at galningen mente alvor. Ikke skulle vi gå opp heller, neida her var det spurt, klatring og hopping over myrklatter som gjaldt! Jeg skriker å gauler for å pumpe aldrenalin, han heier meg opp den siste bakken. Jeg kommer opp, med kroppen full av endorfiner, melkesyre og adrenalin, men jeg skal ikke gi meg. I tillegg hopper han på ryggen min og jeg bærer jævelen de neste 50 meterene før jeg bokstaveligtalt faller sammen. Moralen er "its all in your mind", du klarer så sykt mye mer enn du tror. Det eneste du trenger er en kamerat som ikke enser svakhet. Jeg er meget stolt av prestasjonen min, siden jeg for det meste har sittet på ræva med en sneip i kjeften de siste to årene. Viss jeg klarer det, skal jaggu dere også få det til. Så gå ut og spring til dere hoster blod, kaster opp og rett og slett ikke klarer å bevege dere mer. Vell jeg klarer bare og jogge så langt på rett bakke med små variasjoner som 50 meter oppover bakke og 50 meter bakke ned igjen senere etc. Hørtes jævlig bra ut det du gjorde Forrige ting jeg gjorde som var litt sykt, var klassetur til besseggen, så orka jeg ikke gå opp mer etter 40 min med klatring ganske kjapt tempo, så jeg tok en annen tur, som viste seg og være 27km istedenfor de 23km som andre gikk. Å jeg fikk klatre mer enn de andre, de måtte bare klatre på starten mens jeg gikk opp og ned og opp og ned, til jeg gikk meg bort (samme sted som en dame døde og en annen 15 åring ble borte noen uker senere) da jeg kom til en foss hvor hun dama datt ned, så tenkte jeg å faen, her må jeg hoppe 2,5 meter og ta meg imot på et eller annet osv. trodde aldri kroppen min skulle klare alt dette, for det var en avstengt vei xD Endret 8. august 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå