Gå til innhold

Kjøp av bærbar til rundt 8000

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal i militæret nå, og i den anledning tenkte jeg at det ville vært greit med en bærbar mens jeg er der, som jeg i tillegg kan bruke når jeg studerer. Har sjekket litt rundt på forumet for bærbare her og på notebookcheck.net, men utvalget er jo så stort at jeg ikke har peiling på hva jeg skal velge. Tenkte å bruke rundt 8000 kroner, og maskinen skal hovedsaklig brukes til spilling (må takle de fleste spill på high), film og internettsurfing. Det viktigste for meg er rett og slett at jeg får bra hardware for pengene! Når det kommer til størrelse ser jeg for meg at en 15-tommer vil være greit. 17 blir for stort, og 13 blir kanskje litt lite? Har sett på Dell M1530, men virker som om skjermkortet der er for dårlig. Har også sett på Acer sin 5930G, men i det jeg var på vei til å kjøpe den, oppdaget jeg HPs nye dv5-1089eo. Er det noen andre som kan stille opp med slike specs til den prisen? Eneste ulempen er bare at den ikke har kommet ut enda, til tross for at HP allerede skal ha lagt den ut for salg til leverandørene sine.

Flott om jeg kunne fått noen innspill og eventuelle erfaringer med maskiner!

Kasper.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Compal-PC-en virket jammen ikke dum, nei. Er det verdt å legge inn enda litt ekstra og gå for JHL90 med 9600M GT istedet for den du linket til? Og hvordan er kvaliteten på PC-en sammenliknet med de vanlige aktørene (HP, Acer osv)?

Lenke til kommentar

Multicom hadde et dårlig rykte på seg før, men dette har nå endret seg (på de siste 5årene). Nå er Multicom på lik linje med de fleste andre aktører. :) Absolutt å anbefale.

9600m GT har litt bedre ytelse ja. Om du ser her Notebookcheck.com har 9600m GT 4727poeng i 3dMark06 mens 8600m GT har 3347poeng.

Strømbesparing og litt bedre teknologi er også å finne i 9600m GT. Har du råd, går du for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...