Gå til innhold

Trenger hjelp til å endre mine dårlige vaner.

Anbefalte innlegg

kan noen av dere som kan dette med ærnering hjelpe meg med å sette opp et treningsskjema og et kostholds skjema for alt har bare sklidd ut nå. drikker cola til alle måltid og spiser en del pølser. kombinert med å sitte mye i ro og i tillegg har en jobb dær jeg sitter mye. har rast opp i vekt den siste tiden. og i det siste har det gått ut over ryggen så har tenkt å endre mine dårlige vaner helt kommer til å bli en hard prosses men skal nå prøve. PS har aldri levt sundt :p. takker for alle gode tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger da ikke et program for kosthold og trening for å kutte ut cola og pølser. Det er jo bare å kutte ut den dårlige maten.

Å sette opp slike programmer varierer mye med vekt og høyde, og dersom du tenker kalorier vil det ta sin tid å lage slike program. Tror ikke det er noen her som orker å skreddersy noe slikt. Men som de fleste har du sikkert litt peiling på hva sunn mat er. Så som du selv sier, slutt å spis dritt.

Lenke til kommentar

Hei!

Det er som "^Th0mas^" sier, at du trenger ikke noe spesifikt program for å endre (u)vanene dine.

Er dagliglivet preget av usunt kosthold, og lite aktivitet, er det bare å ta tak i det. Endre på vanene dine.

I første omgang, kan det være lurt å endre kostholdsmønsteret. Spis regelmessige måltider, og bytt ut cola med annet drikke, som f.eks vann eller saft.

Pølser er jo lettvint å varme, men det tar deg faktisk ikke så lang til å frese litt kyllingfilet i stekepanna heller. ;)

Ofte kan det være lurt å foreta seg små endringer til å begynne med. Jeg har dårlige erfaringer med at man plutselig skal endre livsstil, og kutte ut alle gamle vaner, og legge om til nye. Det er da fort gjort at man faller tilbake til "gamle synder".

Prøv å endre kostholdet ditt, og fin sunne alternativer til det du spiser/drikker pr. i dag, og hold deg i bevegelse minimum 30 min hver dag. :)

Men, jeg kan alltids være behjelpelig med å sette opp et program til deg, men prøv først små endringer på din nåværende livsstil. :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Ikke minst vil all brusdrikkingen medføre at du får gigantiske tannlegeregninger etterhvert, så å gi seg med det er ikke dumt. I verste fall kan man snakke 10 000 kroner per tann som har alvorlige syreskader. (Da snakker jeg om tenner som har fått såpass store hull at de må rotfylles).

Så å gi seg helt* med brus, og evnt saft om du drikker det er en veldig grei start. I midten av juni ga jeg meg helt med brus/saft drikking og gikk over til kun vann, og hittil har jeg vel mistet en 6Kg.

Det skal sies at jeg drikker litt brus en dag i uken av og til, men det er -stor- forskjell på det og hver dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...