von-schnellfahrer Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Bra bilder... Likte særlig stemningen i bildene... Tok du bilder for en avis? Satt du med resten av fotografene på sidelinja? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Bra bilder... Likte særlig stemningen i bildene... Tok du bilder for en avis? Satt du med resten av fotografene på sidelinja? Takk for kommentar! Jobber som freelancfotograf. Satt med resten av fotografene ja Endret 31. juli 2008 av Djupviken Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hva skal jeg si - et heller vanlig reportasjebilde man ser i avisa? Jeg kan ikke noe om sjangeren, så jeg kan ikke si stort mer. Kan alltids kommentere god smell i fargene, samt godt fangede uttrykk Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det første hadde vært bedre om du hadde cropap det på en annen måte. Kansje kun vinenrne og taperen på banen? Måtte ha clonet vekk hansken men det skal ikke være ett alt for stort problem. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Liker begge, fine øyeblikk, fin stemning, fine farger. 70-200 i presume? Blir ikke litt kort for fotball? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Liker begge, fine øyeblikk, fin stemning, fine farger. 70-200 i presume? Blir ikke litt kort for fotball? Jo, den er litt kort ja. Sparer til en 400mm f/2.8L IS... Kjøper nok en sånn for konf.pengene.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er litt morsomt å høre slikt fra frilansfotografer. Har ikke avisen din noe optikk du kan låne, da? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Fine stemningsbilder, men syns de var en smule rotete på grunn av lang DOF. Skulle gjerne sett litt action også Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Liker begge, fine øyeblikk, fin stemning, fine farger. 70-200 i presume? Blir ikke litt kort for fotball? Jo, den er litt kort ja. Sparer til en 400mm f/2.8L IS... Kjøper nok en sånn for konf.pengene.. Holder ikke 300/4L IS altså? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Bildene er helt ok. Du har valgt noen 'safe' situasjoner å ta bilde av. Begrenset hvor spennende fotballbilder er isolert sett, så sånn sett egner de seg nok bedre i en artikkel (hvor de muligens havnet) enn for vurdering fotomessig sett. Men jeg har ellers ikke noe spesiellt negativt å si om bildene. Bra. Husker ikke helt hvor mye jeg fikk i konfirmasjons penger, men det var føkkings far from 60-70 tusen i alle fall :!: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Liker begge, fine øyeblikk, fin stemning, fine farger. 70-200 i presume? Blir ikke litt kort for fotball? Jo, den er litt kort ja. Sparer til en 400mm f/2.8L IS... Kjøper nok en sånn for konf.pengene.. Holder ikke 300/4L IS altså? Ut fra egen erfaring blir 70-200/2.8L litt for kort for fotball på et APS-C-hus. 300/4L vil vel gi omentrent samme brennvidde med et APS-H-hus (give or take). Tror det er best å ha noe slikt som 4-500mm EFL for fotball. Men ikke sånn å forstå, du kan fint fotografere med mye mindre enn det, men det blir fort litt kort når noe skjer på andre siden av banen, til og med kortsiden. Det er i alle fall min erfaring. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Tror du ikke 300/4L IS vil holde på 1.6x crop? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Og bildene er gode fordi de fanger stemningen fra i et viktig øyeblikk i kampen. Litt synd med at noen er vendt feil vei, men regi på fotballbanen er umulig. DOF synes jeg er perfekt. For det første bør man ha litt stor DOF når man tar bilder av fotball, for ellers er farene for feil fokus store. For det andre er publikum en essensiell del av kampen, og litt rot må vi tåle når bildet skal fortelle en historie. Dessuten synes jeg at vi må begrense våre krav til kunstnerisk innhold i pressebilder. Ikke synes jeg det forstyrrer veldig mye, og at det skal være litt synlig er jeg ikke i tvil om. Det kunne godt ha tålt et trinn mindre DOF, kanskje to trinn. Men det er ikke essensielt, og bør ikke være noe stort poeng i vurderingen her i følge min filosofi. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Takk for kommentarer! Det er litt morsomt å høre slikt fra frilansfotografer. Har ikke avisen din noe optikk du kan låne, da? Hehe, de har en Nikon AF-S 300mm f/2.8, men jeg har Canon hus... Husker ikke helt hvor mye jeg fikk i konfirmasjons penger, men det var føkkings far from 60-70 tusen i alle fall :!: Får nok ikke så mye penger, må nok betale en del selv Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Men det er jævla kult at du klarer å tjene nok til slikt utstyr. Og du kan faenmeg betjene det også! Yackup, Jan Henrik skyter 1D. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Men det er jævla kult at du klarer å tjene nok til slikt utstyr. Og du kan faenmeg betjene det også! Yackup, Jan Henrik skyter 1D. Helt enig. Er en smule sjalu på stuffet til vår unge vestlending.. Skillsa hans og, for den saks skyld Ja, vet at han bruker 1D3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå