konduktans Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har som 1/3 av dere sikkert forstår en Dell XPS 720 desktop(som signaturen sier). Tidligere har jeg skrytt uendelig mye av den, men det har kommet opp et par problemer. Den er treig. Den bråker. Den bråker. Jeg får dårlig support når jeg sier at den bråker. Folk fra India forstår ikke "I'm tired of the fucking noise, you got any suggestions how to fix it?". Folk fra India suger på pc. Jeg liker ikke Dell. Sa jeg at den bråker? Men så plutselig får jeg denne mailen... "Dear Mr. XXXXXXXX, My name is XXXXXXXX and I`m the team leader of the Email Support colleagues for desktops, who communicated with you via email. I went through your email communication and read all the entries in our database system. Thirst of all I would like to apologize, I`m very sorry, you have these kind of problems. The voice English support is base in India, you`re right. I`m sorry that there are some language misunderstandings. The Email XPS support for your region is based in Bratislava, Slovakia. This is the place where me and my team is based as well. I want to apologize if any of my colleagues express himself in any offend way, I`m sorry. My colleagues are trying the best and try to keep the polite behavior. I would like to ask you to do the same. I would like to inform you that in order to solve all your problems at once, we decided to provide you with a fully new computer. I know from your emails that this solution suits you the best. I would like to ask you to confirm for me your contact details to keep these up to date (name, contact details like address and cell phone number, ZIP code). Thanks. We will forward your data and your case to our colleague who will take care of the swap. In this case I would like to ask you to be patient, this whole process can take few weeks in account (2-4). If you have any questions, just let me know. Kindest Regards, "Hyggelig mann" Technical Support TeamLeader" ... og så plutselig liker jeg Dell allikevel. Tipper på at jeg får en XPS 730 med ganske hardcore specs og vannkjøling Nå har jeg en PC til verdi av 25k, som har SLI 8800GT, E6850, 4GB DDR2 800 MHz RAM, 320 GB RAID0 lagring og SFI gamer lydkort. Den nye blir mest sannsynligvis en XPS 730, som i følge Dell sine sider starter på omtrent 30k. Denne har vannkjøling som standard og har jævlig hardcore komponenter(og ATX hovedkort i motsetning til BTX på den jeg har nå). Det som kan skje fremover er enten at jeg får en lik som jeg har nå(720) eller en 730, eller 630. 630 er kjedelig og liten og slakk, mens 730 er diger og nice. Får se hva det blir til, men tar ikke til takke med 630. Jeg kjøpte jo faktisk maskina for å få det store kabinettet, og da kan de ikke forvente at jeg bytter til 630? :S Uansett får jeg ny pc, og det er bra Hva slags specs synes dere jeg kan kreve(mpt moores lov og prisen på 25k)? Her er de valgene jeg har. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Sorry off topic, men får du serriøst 25k for den pc'n? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Den kosta egentlig 25 000, men fikk personalpris, så den kosta kun 12 000 Skal though ha en pc med verdi 25000 eller mer fra Dell. Og siden jeg kjøpte 720, kan de gi f i å gi meg 630 eller 420. Skal ha 730 Og siden 730 starter på 30k, og har C2D extreme prosessor, blir det nok en helsikes pc Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Virket veldig "bogus" den mailen, men om du er sikker på at den er ekte, er du temmelig heldig. Ville uansett ikke ha hatt så alt for store forventninger. Tviler på at du får en PC som er så veldig mye bedre enn den du allerede har. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Virket veldig "bogus" den mailen, men om du er sikker på at den er ekte, er du temmelig heldig. Ville uansett ikke ha hatt så alt for store forventninger. Tviler på at du får en PC som er så veldig mye bedre enn den du allerede har. Enig, den virket veldig bogus. Fant flere skrivefeil. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Er fra en @dell.com adresse, og den stemmer ifølge mailene jeg har sendt/mottatt Men selve grunnen til at jeg valgte XPS 720 fremfor alt annet tull(som 420 osv) er rett og slett fordi jeg likte utseendet. De kan ikke komme å prøve å prakke på meg noen liten dritt for å "gjøre meg glad". Skal da for all del ha likt utseende. Hele problemet med maskina var at det var ulyder bl.a. i PSU(bytta tre ganger) selv om det var nyeste revisjon. Derfor bestemte de å løse alle mine problemer ved å gi meg en ny maskin(og problemet var støy). Da virker det kun logisk å gi meg en maskin med vannkjøling(H2C) iom at det er mye stillere. Og siden 730 både er lik og stillere, tror jeg at jeg får den Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 wow, drittunge. XD Hehe. Du vet at jeg f.eks kan sende mail så det ser ut som det er fra f.eks @dell.com :\ Men det er trolig ikke tilfellet her. DU ER HELDIG! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Eg e en helsikes heldig gutt Det må da være mest logisk å gi meg en 730 H2C? Den er da "samme" datamaskin ... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Be om det dyreste. Får du ikke den, ber du om en rimeligere en. Kan hende du er mer heldig enn du aner x] Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hmmm var ikke så heldig allikevel. Må gi minst 8000 for å få en 730, mens jeg kan få en 630 med følgende specs gratis Likheter: Dual 8800 GT(eller dual 3870 hvis det er bedre??) Bluetooth/minnekortleser 16x DVD-brenner 4 GB 800 MHz DDR2 ram Vista HP engelsk 32 bit Forskjeller: E8300(hadde E6850 før) Hva er best? 2x250GB, hadde 2x 160GB før ATX istedet for BTX hovedkort(WOHOOO) Mindre og styggere kabinett Det jeg tenker på er at det er jævlig surt at jeg ikke får 730(fordi de nekter å sette i 6850 prosessor istedet for C2Extreme prosessor), iom at jeg kjøpte pc hos Dell nettopp fordi jeg ville ha 720-kabinett.(altså stort og kult. 730=720 Designmessig) Han duden skulle ringe meg opp igjen i morgen, så skulle vi snakke mer da. Noe annet jeg lurer på er prosessoren. Det er 6 MB cache kontra 4 på 6850. Frekvensen er tatt ned fra 3 til 2,8 GHz og det er 45 nm på den nye, mens den gamle er 65 nm. Er den nye bedre på standard clock? Evt. hvis jeg clocker den til 3,16 GHz, er prosessoren i praksis en E8500 da? Har jeg noe jeg skulle ha sagt angående byttet av kabinett? 730 er ATX akkurat som 630, så det å sette 630 innmat i 730 kabinett er ikke noe problem i praksis. Skal jeg kreve at de gjør det? Hva gjør jeg ang. grafikkkort? Det koster 3000 ekstra for å få GTX 280 i stedet for 2x 8800GT, og jeg tenker at det ikke er verdt det. Men er 2x 3870 bedre enn 2x 8800GT? Endret 14. august 2008 av conflict Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå