Gå til innhold

Tjene penger på nett, tips?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å starte en nettside hvor jeg skal tjene litt penger på.

Har som mål å tjene rundt 20,000kr i måneden på annonser.

På siden min har jeg tenkt å skrive om et tema som jeg interesserer meg i.

Jeg er bannet fra Google Adsense så de er utelukket :)

(grunn til det var at folk i klassen min trykket på annonsene fra skolenettet som bruker samme IP, slik at google trodde jeg trykket på egne annonser.)

-Noen som har noen gode tips til meg om andre "Adsense" system, annonser, eller generelle webtips?

-Er det mulig å tjene så mye på en norsk side?

-Noen som har relevant egenerfaring med dette?

Endret av Glenn90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer anpå hvilket domene du eier hvor mye du kan tjene. det må være et bra domene!

du må ha innhold som gjør at folk gidder å sjekke nettstedet ditt.

du må ha mange besøkende hver dag. helst flere hundre!

om du oppfyller kriteriene over er det lett å tjene 10 ganger mer enn den summen du snakker om.

Lenke til kommentar

Takk for svar

Har god tro på ideen min, og skal sørge for at siden min blir så bra som mulig. Uten kvalitet går det ikke. :)

Det med domene ja:

Fant ut at jeg må ha et organisasjonsnummer/firma for å skaffe et .no domene.

Er det stor forskjell på antall besøk på .com vs .no?

Siden min skal ha norsk innhold

Lenke til kommentar

Har denne måneden sjølv begynnt å lese og studere forskjellige metoder å tjene penger på nettet. Å selge e-books, ha blogfarms, nettside med PPC osv...

Søkte om google adsense på sida mi, men fekk ikkje godkjent nettsida (var litt dumt sidan eg hadde jobba ein del med den), så no har eg starta blogg der eg venter på svar om google adsense. Har og to andre emner eg har tenkt å blogge om.

Blei inspirert til dette då kompisen min tjente $1800 på dei første 20 dagene sine. Dette var berre på ei nettside, og den var norsk. Så det går an å tjene penger på norske sider så lenge du får mykje folk til nettsida di og plasserer ads riktig slik at dei får oppmerksomhet.

Har hørt om folk som har brukt både adsense og tradedoubler på nettsida si så vil tru det er samme opplegget, men har ingen erfaring med det.

Hold oss oppdatert. Må vite korleis dette går.

Endret av 2rst1
Lenke til kommentar

Hvordan blogger bruker dere for å tjene penger på dem? Mekker dere helt selv med all koding, bruker en halvferdig blogg dere laster opp på egen webside (og eget domene), eller bruker dere gratis blogg-tjenestene der man logger inn og poster i vei?

Lenke til kommentar
Angående google adsense går det greit å være utbetalingsmottaker selv om jeg ikke er 18 år? De sjekker vel ikke opp alderen min?

Tror det er slik at du må være 18år, men du kan jo registrere deg som en av foreldrene dine.

Lenke til kommentar
Takk for svar

Har god tro på ideen min, og skal sørge for at siden min blir så bra som mulig. Uten kvalitet går det ikke. :)

Det med domene ja:

Fant ut at jeg må ha et organisasjonsnummer/firma for å skaffe et .no domene.

Er det stor forskjell på antall besøk på .com vs .no?

Siden min skal ha norsk innhold

gratis og lite stress å starte enkeltpersonforetak. http://www.frilansinfo.no/startguiden-del-...ge-selskapsform

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har gjort en avtale med VG, der jeg skal blogge for dem i 2 dager. Totalt ca 5-6 timer med blogging og arbeid med foto. Får betalt 3000 kr for jobben. Så helt klart marked for dette. Bare vet de riktige folkene å ta kontakt med.

Lenke til kommentar
Er det noen andre måter enn ved å lage blogger eller andre nettsteder man kan tjene penger via nettet? Hørte noen snakke om e-books, hva er det? Og må man være 18 år?

Anbefaler som sagt nettstedet jeg nevnte i tidligere post. Når det gjelder e-book, er det er bok skrevet i pdf. Kan handle om hva som helst, men du må jo skrive om noe som folk vil kjøpe. Det er nok ikke lett for en under 18 og tjene penger på nettet 100% "lovlig", men det er heller ikke noe problem dersom du går inn for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...