Gå til innhold

Hjelp med folkehøgskule.

BigJaffa

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer litt på om eg skal ta ein tur på folkehøgskule etter neste sommer etter at eg har tatt fagprøven som elektriker etter nyåret, men eg er litt usikker på kva folkehøgskule eg velge. Tanken var å gå noko innen kunst maling eller tegning.

Eg har sitt litt på ein del skuler og finner mangen men klarer ikkje heilt å velge. Har ein kompis som gjekk på Agder folkehøgskule og det virka ganske greit der. Har og sitt litt på buskerud folkehøgskule. Eg er ikkje ute etter nokon kristne skuler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det at du ikke vil velge en kristen fhs, syns jeg du kan glemme, gikk selv på kristen fhs og det var vel ca 20-30 stk som anså seg selv som kristne der, av totalt 120 elever...

De fleste fhs er vel kristne, og av det jeg har hørt om de som ikke var det så er mye negativt, f.eks mye narkotika og rus på skolen. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men det er helhetsinntrykket jeg har fått, en kristen fhs (kommer seff an på hvilken) er som regel ikke ute etter å dytte kristendommen og Jesus ned over hue på deg, selv om du har de også, men rett og slett ha gode verdier og regler som preger skolen.

Anbefaler Solborg Folkehøgskole i Stavanger, KONGE skole, geniale folk (da jeg var der hvertfall) og lett å komme seg til og fra byen (noe MANGE utnytter ;-) ) Kan legge til at ca antall på elever som var på skolen og ikke på byen i helgene strakk seg fra 10 til 20 stk. med unntak seff.

Lenke til kommentar

Solborg er en skikkelig bra fhs!

Anbefaler global village linjene. Søsteren min gikk der, og hun har aldri hatt det så gøy før! Har sett en masse på video/bilder av det de har gjort, og i tillegg har jeg hørt masse! Men du MA være tidlig ute med søknaden, linjene fylles opp med en gang hvert år! Send inn søknad i januar hvis du vil der høsten 09 :)

En av mine venninner var på Borgund, likte seg ikke der. Ganske strengt der, og en del litt for kristne lærere, selv om det ikke skal være noe press. Fikk også inntrykk av at mange av de obligatoriske timene/seminarene var gørrkjedelige og det var til å sovne av.. Men kan jo selvfølgelig være at andre synes skolen er topp da!

Lenke til kommentar

skiringssal folkehøyskole i Sandefjord. Norges mest søkte folkehøyskole. Meget bra. Flinke lærere, total alkoholforbud på skoleområdet (bra for miljøet), bra utvalg av linjer og bra miljø. Ikke minst: skolen får masse støtte fra kommunen, og har derfor råd til ting slik som sabla god mat!! (viktig).. Ikke et eneste måltid du ikke liker.

og: skolen er frilynt (IKKE kristen)

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...