Gå til innhold

BSOD med minne feil som grunn

Snuggis

Anbefalte innlegg

Oppsett i signatur.

Har et problem med PC`n min om dagen, skjønner ikke helt hva det kommer av og begynner å gå tom for idèer. Den har fungert ganske greit en stund, men noen få bsod`er av og til, noe jeg skylder på den sære Vista x64 for. Men nå sitter jeg med et underlig problem, kan jo også nevne at jeg har reinstallert windows. Kjører akkurat nå med kun 1 rambrikke i PC`n, den er på 2gb. Har 3 andre som er helt like. Når jeg kjører bare med 1 brikke, ser det ut som om alt går bra, ingen bsod ennå, har også prøvde alle de andre brikkene og i alle fire minnesporene på hovedkortet, men så fort jeg bruker mer enn 1 rambrikke - BSOD så fort jeg kommer inn i Windows. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Ja, har selvfølgelig alle oppdateringer(Vista x64 hadde et problem med 4gb ++ ram som ble rettet opp).

Håper noen kan komme med et tips eller en løsning til meg, begynner å bli ganske frustrert. Kan jo også nevne at jeg har prøvd å gi rambrikkene litt mer strøm, standard 2.2v, og har prøvd mer strøm til NB som visst nok også skal kunne hjelpe.

Edit:

Har igjen prøvd å øke volt og slikt i bios, men det gav ingen store resultater, eneste som jeg merket forskjell på var at jeg faktisk kom helt inn i windows og at det gikk ca 1 min før den gikk i bluescreen. Med en rambrikke er den fortsatt dønnstabil. Lurer på om det kanskje kan være noe galt med rambrikkene, for merker at de blir ekstremt mye varmere enn før, pluss at de har jo faktisk fungert i dette oppsettet tidligere. Er redd for å gi mer volt til brikkene fordi de allerede kjører på 2.2v standard og er ganske varme.

Endret av Snuggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å teste RAM? Memtest er et kjekt, lite program som hjelper deg med det, kan lastes ned gratis herfra - http://www.memtest86.com/. Test med alle brikkene, så én og én hver for seg.

Du sier du har 4 brikker. Funker det alltid med én brikke, uansett hvilken av dem? I så fall kan det jo være hovedkortet, RAM-slottene eller noe annet, vanskelig å si. Kan jo være innstillinger og, dersom både RAM og HK fungerer som det skal. Har vært borte i den del problemer med mange brikker på en del chipset.

http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?p=352666 <- Om Corsair problemer på samme HK, kan jo være noe lurt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...