Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Apexi APC NEO bensinstyring.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en Toyota Celica T20, 96' modell med 1,8 liters motor(7A-FE)

Og har sett en del biler på nettet av samme type, men en fancy kontroller i midtkonsollen sin. Nemlig en slik digseboms fra Apexi:

2601.jpg

Link til produkt: her

Den kan visst gjøre masse rart, som f.eks:

• RPM
  • Throttle
  • Battery voltage
  • Correction %
  • Air flow %
  • Pressure
  • Karmann
  • VTEC

Så finner jeg ingen måte å kontakte firmaet på, kun ved telefon. Så jeg må spørre guruene her.. :)

Er denne "kjekk å ha" ? Syntes det er greit å holde litt styr på forskjellige attributter.. :)

Og det viktigste spm: Passer den til min bil?

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det neppe biler med 7A-FE motor du har sett med Apexi "piggy back", vil nok tippe at det er 3S-GTE (GT4) og turbokonverterte biler som du har sett. Det viser seg at det generellt har lite for seg å sette på en slik på en N/A motor, blir litt dyrt å kjøpe en slik bare for å "breefe" til kompisene.

Men ja du kan bruke den på din bil, men det er på ingen måte noen "plug and play" du må vite hva du gjør.

Lenke til kommentar

Okay, er nok til GT4 motorene jeg har sett det ja. Men er det forskjellig ECU på 7A-FE og 3S-GTE? Sitter ikke den under dashbordet ett sted? For det er vel denne apexi enheten leser informasjonen fra?

Regner med at det er mye mekk med å installere en slik, men om jeg får all informasjonen ut riktig er det jo ganske spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...