AnaXyd Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Heisann! Har en Toyota Celica T20, 96' modell med 1,8 liters motor(7A-FE) Og har sett en del biler på nettet av samme type, men en fancy kontroller i midtkonsollen sin. Nemlig en slik digseboms fra Apexi: Link til produkt: her Den kan visst gjøre masse rart, som f.eks: RPM Throttle Battery voltage Correction % Air flow % Pressure Karmann VTEC Så finner jeg ingen måte å kontakte firmaet på, kun ved telefon. Så jeg må spørre guruene her.. Er denne "kjekk å ha" ? Syntes det er greit å holde litt styr på forskjellige attributter.. Og det viktigste spm: Passer den til min bil? Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Nå er det neppe biler med 7A-FE motor du har sett med Apexi "piggy back", vil nok tippe at det er 3S-GTE (GT4) og turbokonverterte biler som du har sett. Det viser seg at det generellt har lite for seg å sette på en slik på en N/A motor, blir litt dyrt å kjøpe en slik bare for å "breefe" til kompisene. Men ja du kan bruke den på din bil, men det er på ingen måte noen "plug and play" du må vite hva du gjør. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Okay, er nok til GT4 motorene jeg har sett det ja. Men er det forskjellig ECU på 7A-FE og 3S-GTE? Sitter ikke den under dashbordet ett sted? For det er vel denne apexi enheten leser informasjonen fra? Regner med at det er mye mekk med å installere en slik, men om jeg får all informasjonen ut riktig er det jo ganske spennende. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Du må hekte deg på de rette ledningene som kommer ut av ECU, den sitter nede på gulvet bak midkonsollen. Får du et diagram over "pin out" fra ECU så skulle det gå rimelig greit. ECU på 7A-FE og 3S-GTE er ikke lik i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå