Coneunofax Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Bildene er tatt mellom Sandefjord og Larvik. Eftang heter stedet. De er tatt med 50mm f/1.4 med ND1000 og Circular Polarizer. Fargebildene er tatt sent på kvelden. Svart/hvitt bildene er tatt på dagtid. 16:9 bildet har jeg ikke tuklet med vignetering på, men de andre. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Bump, hadde vært fint med noe tilbakemelding. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Syns bilde nr 2 (øverst til høyre) var herlig! Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Slenger meg på at jeg likte nr 2, det var veldig rolig å se på. Men likte ikjke gresset i forgrunnen. Men du har fanget fine farger og etter min mening ett solnedgang bilde som ligger godt over gjenomsnittet. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Bilde 1 og 2 er best synes jeg. Bilde 2 blir dessverre veldig ødelagt av gresset nede i hjørnet. Bilde 3 fikk jeg ingenting ut av egentlig. Bilde 4 ga meg følelsen av at pålene stod fastfryst i en islagt sjø. Får lyst til å prøve noe lignende selv, for når jeg ser hva du har fått til på 1 og 2, det inspirerer! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Bilde 3 fikk jeg ingenting ut av egentlig. Bilde 4 ga meg følelsen av at pålene stod fastfryst i en islagt sjø. Lang lukkertid er med andre ord greit om man vil ta desemberbildene i juli. Hvor ligger fokusen på bilde en? Jeg er for enig i at stråene på bilde to er ødeleggende. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg liker nummer 3. Det er ikke så åpenbart som de andre, og inneholder litt mystikk. Selv om det er tydelig hva det er et bilde av. Det er bare ikke nok tydelig ved første blikk. Jeg tror ikke så mange kommer til å like det, for det er definitivt noe som krever litt fantasi for å oppfatte og like. Men jeg synes også det fjerde bildet med pålene er ganske bra. De nakne pålene med det stille vannet gir en følelse av vinter og skøyting for meg. Det siste gjelder også det andre sorthvittbildet. De fjerde er også gode på hver sin måte. Fargebildene kom i etterkant, så jeg tipper de var resultatet av en liten panikk grunnet null respons. Men det er greit at du viser dem, men de hadde fortjent en egen tråd. De bryter for mye til at det kan være en serie, så linjal over fingrene for det valget. De er glossy, og burde falle i smak. Selv jeg synes de er ganske ok, og spesielt det første av dem. Igjen er jeg sikkert på kollisjonskurs med andre. Det andre med sin ekstremt tydelige komposisjon faller sikkert mer i smak. Selv liker jeg det første fordi det bryter litt med det glossy hovedinntrykket bildet gir. Men horisonten er skeiv, og jeg forventer mer av deg enn det, abbarve. Edit: Jeg rotet litt med rekkefølgen på bildene, og måtte rette opp det. Men jeg tror alle forstod hvilke bilder jeg mente, siden jeg skilte mellom farge og sorthvitt. Endret 1. august 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Jeg svarer kronologt til dere jeg :!: . Og takk for masse svar! Aleksanderwoods: Tusen takk:) Eirikant: Tusen takk, jo det var en fin solnedgang. Jeg er både uenig og enig med det om strået. bjornast: Takk:) Når det gjelder strået vet jeg ikke helt hvor jeg står. Det var en tilfeldighet, men jeg vet ikke om jeg ville fjernet den. Den gir en følelse av dybde i bildet. Hvis du har lyst til å prøve noe lignende vil jeg foreslå et ND1000 filter, hvis ikke må du gå ut når det er veldig sent. Men da får du ikke kapret solnedganger osv, og komposisjon blir vanskelig. Pusur1993: Fokusen på bilde 1 ligger litt foran det rekkverket du ser på venstre. 0,3-0,5 meter tror jeg. Slik at bildet blir litt mystisk og at lysene i bakgrunnen blir stoore:) PMnormal: Fargebildene ble lagt ut samtidig som de to andre, fordi de kommer fra samme turen. Jeg tenkte ikke så veldig nøye over det. Men du har rett, jeg jobber både med en svart/hvitt serie, og vil kanskje lage en farge serie også. Jeg trodde faktisk at du ville like svart/hvitt bildene. De jeg liker best selv. Men det er veldig fint å få bekreftet det, fordi da vet jeg at noen vil like det hvis jeg fortsetter å ta slike bilder:) Du har rett når det gjelder mystikk. Spesielt på bilde 3, med de blurry båtene, mot den statiske forgrunnen. Jeg liker 3ern best selv. Steinene stikker veldig ut med kontrast og klarhet mot vannet. Når det gjelder horisonten på bildet 1 er jeg litt usikker. Jeg var en tur innom lens correction, men det er mulig at jeg bomma, fordi strandkanten på andre siden jeg ganske blurry. Det er også mulig at øynene blir lurt litt siden brygga er så skeiv. Jeg tar meg en tur innom lens correction igjen for å se. Takk til alle for tydelige svar og god tilbakemelding, og ekstra takk til PMnormal for godt utfylt svar som alltid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå