lthorsen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Noen som har fått ny tlf eller pengene tilbake? sendte brev til deltaservice i går. håper på de beste, med en klage over reperasjonen og at eg går videre med saken dersom de ikkje blir en enigheit:) JEg er også spent på det. Som jeg har nevnt i den andre tråden ang. dette, så venter jeg fortsatt på svar fra butikken der jeg kjøpte den... Hvordan skal jeg tolke at de ikke svarer? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Eg har jo faktisk begynt å få samme problemer som dere andre som har sendt den inn. Men, uheldig som eg er, klarte eg i dag å miste den i gulvet to ganger. Først i bilen. Den lå i forsetet og under en meget hard oppbremsing gikk den i dashen og så i gulvet. Måtte montere batteri og deksel. Rett etter lunsjen klarte eg å miste den mens eg skulle ta den raskt ut av lommen. Den seilte da høyere opp før den smalt i et betonggulv. Ny montering måtte til. Den fikk ingen synlige skader, hverken på deksel eller skjerm, men eg gidder ikke å sende den inn til rep. Dersom man får diagnosen "ødelagt hovedkort pga ytre påvirkning" uten å utsette den for ytre påvirkning, så våger eg ikke å tenke hvilke dom eg får. Lykke til til dere andre! Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jess! Fikk beskjed om at jeg kunne hente mobilen i dag. Fikk helt ny mobil. Lucky me Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Jess! Fikk beskjed om at jeg kunne hente mobilen i dag. Fikk helt ny mobil. Lucky me får du samme tlf eller? Eg vil helst ha igjen pengene nå. ettersom eg har kjøpt ny tlf. og eg vil jo ikkje ha ein ny G900. Ettersom vi er så mange som har same feilen, viser jo de at de er ein feil i tlf. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Ettersom vi er så mange som har same feilen, viser jo de at de er ein feil i tlf. Så ettersom jeg har sett ca 20 væskeskadet telefoner denne uka så betyr det at det er feil med telefonene og ikke bruken? Endret 30. august 2008 av Flodec Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg synes det er moro å levere inn telefoner på verksted jeg. Får alltid beskjed om væskeskade, selv om mobilen er ubrukt, DOA f.eks, så får jeg det ofte Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg synes det er moro å levere inn telefoner på verksted jeg. Får alltid beskjed om væskeskade, selv om mobilen er ubrukt, DOA f.eks, så får jeg det ofte Har jeg SVÆRT vanskelig for å tru på. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Ettersom vi er så mange som har same feilen, viser jo de at de er ein feil i tlf. Så ettersom jeg har sett ca 20 væskeskadet telefoner denne uka så betyr det at det er feil med telefonene og ikke bruken? Det var vel litt useriøst? Klar at om 20 personer opplever nøyaktig samme feil på et apparat er det rimelig å tenke seg at det er snakk om en fabrikkfeil. At en eller to av disse kan være fukt/støt er vel ikke umulig, men likevel er det latterlig liten sjanse for at 20 personer mister telefonen i vann og det blir nøyaktig samme feil? Catch my drift? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ettersom vi er så mange som har same feilen, viser jo de at de er ein feil i tlf. Så ettersom jeg har sett ca 20 væskeskadet telefoner denne uka så betyr det at det er feil med telefonene og ikke bruken? Det var vel litt useriøst? Klar at om 20 personer opplever nøyaktig samme feil på et apparat er det rimelig å tenke seg at det er snakk om en fabrikkfeil. At en eller to av disse kan være fukt/støt er vel ikke umulig, men likevel er det latterlig liten sjanse for at 20 personer mister telefonen i vann og det blir nøyaktig samme feil? Catch my drift? Var ikke useriøst i det hele tatt. Jeg ser vel på en plass mellom 20 og 30 væskeskadede telefoner i uka. Det beviser feilbruk, ikke feilproduksjon. Det jeg reagerte på var den raske slutningen som ble tatt med at "...viser jo de at det er en feil i tlf". Det jeg ville poengtere var at det trenger fortsatt ikke være feil med telefonen i utgangspunktet, men en feil med bruken. Catch my drift? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ettersom vi er så mange som har same feilen, viser jo de at de er ein feil i tlf. Så ettersom jeg har sett ca 20 væskeskadet telefoner denne uka så betyr det at det er feil med telefonene og ikke bruken? Det var vel litt useriøst? Klar at om 20 personer opplever nøyaktig samme feil på et apparat er det rimelig å tenke seg at det er snakk om en fabrikkfeil. At en eller to av disse kan være fukt/støt er vel ikke umulig, men likevel er det latterlig liten sjanse for at 20 personer mister telefonen i vann og det blir nøyaktig samme feil? Catch my drift? Var ikke useriøst i det hele tatt. Jeg ser vel på en plass mellom 20 og 30 væskeskadede telefoner i uka. Det beviser feilbruk, ikke feilproduksjon. Det jeg reagerte på var den raske slutningen som ble tatt med at "...viser jo de at det er en feil i tlf". Det jeg ville poengtere var at det trenger fortsatt ikke være feil med telefonen i utgangspunktet, men en feil med bruken. Catch my drift? Klart ser du mange telefoner som er skadd i uken, men kanskje ikke 20 stykker av samme modell med liknende feil? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Har du et poeng kommende? Om jeg ser 20 fuktskadede telefoner der 10 av de har blant annet væskeskadet bunnkontakt, så betyr det ikke at produsenten produserer dårlige bunnkontakter. Det betyr fortsatt at brukeren har utsatt telefonen for noe den ikke er beregnet for å tåle. Men likevel så er det da 10 brukere som har fått samme arbeidsrapport fra meg. Hvis de da går og skriker og klager på et forum om at de har samme feilsymptom (f.eks tar ikke lading) og alle har fått nesten lik arbeidsrapport fra verkstedet så betyr det fortsatt at det er feilbruk som er årsak til problemet. Endret 31. august 2008 av Flodec Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Har du et poeng kommende?Om jeg ser 20 fuktskadede telefoner der 10 av de har blant annet væskeskadet bunnkontakt, så betyr det ikke at produsenten produserer dårlige bunnkontakter. Det betyr fortsatt at brukeren har utsatt telefonen for noe den ikke er beregnet for å tåle. Men likevel så er det da 10 brukere som har fått samme arbeidsrapport fra meg. Hvis de da går og skriker og klager på et forum om at de har samme feilsymptom (f.eks tar ikke lading) og alle har fått nesten lik arbeidsrapport fra verkstedet så betyr det fortsatt at det er feilbruk som er årsak til problemet. Enig i veldig mye av det du sier, godt at noen gidder å skrive her Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Jess! Fikk beskjed om at jeg kunne hente mobilen i dag. Fikk helt ny mobil. Lucky me får du samme tlf eller? Eg vil helst ha igjen pengene nå. ettersom eg har kjøpt ny tlf. og eg vil jo ikkje ha ein ny G900. Ettersom vi er så mange som har same feilen, viser jo de at de er ein feil i tlf. Fikk ny telefon av samme modell. Så er litt kjipt hvis du har kjøpt ny telefon. Tror ikke du har krav på pengene igjen? Endret 1. september 2008 av xclusive_danny Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har ikke krav på penger tilbake med mindre den har vært inne 3 ganger for samme feilen. Så blir nok bare byttet i en ny, eller reparert. Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Har du et poeng kommende?Om jeg ser 20 fuktskadede telefoner der 10 av de har blant annet væskeskadet bunnkontakt, så betyr det ikke at produsenten produserer dårlige bunnkontakter. Det betyr fortsatt at brukeren har utsatt telefonen for noe den ikke er beregnet for å tåle. Men likevel så er det da 10 brukere som har fått samme arbeidsrapport fra meg. Hvis de da går og skriker og klager på et forum om at de har samme feilsymptom (f.eks tar ikke lading) og alle har fått nesten lik arbeidsrapport fra verkstedet så betyr det fortsatt at det er feilbruk som er årsak til problemet. Nå er de seg slik at i perioden eg hadde tlf`en var den ved normal bruk. Tlf var aldri i bakken. lå i en god lomme uten noe som kunne klart å knekt rammen,skjermen bøyd hovedkort. At hovedkort og skjerm er bøyd og ramma er knekt ser eg på som veldig rart, ettersom tlf virka, var kunn treig og restartet seg ofte. var 0 tegn på utre skader og ingen feil på skjermen, som kunne tyde at den var skadet. Da de virker som om det er fleire som har "samme" problem med akkurat en SE g900, der symptomene er akkuratt de samme og med alle er de ved ca 1månad. ser de ut som en produksjonsfeil i mine auge. Lenke til kommentar
ejeger Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har en g900 inn hos Delta Service. De sier det er en knekt ramme på tlf og ustabilt hovedkort. Bør jeg klage via forhandler eller prøve resieforsikringen ? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) De fleste forsikringsselskapene krever at det har oppstått en plutselig uforutsett hendelse. Kan du ikke vise til dette så blir forsikringsselskapet mest trolig å avvise saken. Påstår du at det plutselig skjedde noe uten at du overhode har idé om når skaden har skjedd er det forsikringssvindel + forsøk på å svindle Sony Ericsson siden du leverte inn apparatet i forsøk på å få gjennomført en garanti-reperasjon. Eventuelle reklamasjoner henvendes til forhandler. Endret 2. september 2008 av Flodec Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Om det er så mange som har samme feil, så er det usannsynlig at det er brukerfeil. Det er ikke større brukerrelatert feilrate på G900 enn andre.. Isåfall så er den dårlig konstruert og tåler MYE mindre enn andre, f.eks ikke tåler at en snusboks ligger på sia av dem i ei trang lomme Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Om det er så mange som har samme feil, så er det usannsynlig at det er brukerfeil. Det er ikke større brukerrelatert feilrate på G900 enn andre.. Isåfall så er den dårlig konstruert og tåler MYE mindre enn andre, f.eks ikke tåler at en snusboks ligger på sia av dem i ei trang lomme Hvor mange brukere her på forumet har denne mobilen? Og hvor mange av de er det som har fått diagnosen knekt ramme, bøyd hovedkort? Er raten egentlig så ille som noen her skal ha det til? Noen som har fått bilde av verkstedet som kan poste bildene her så vi kan få se hva det dreier seg om? Jeg tør ikke engang ha snus og mobil i samme lomme selv om jeg har store lommer. Trang lomme + mobil = dårlig kombinasjon. Gjør det bare enda værre med å tilføre en snusboks. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Mobilen min har altid lommen helt for seg selv. En mobil telefon er ikke laget for å tåle juling, med mindre du kjøper en som er laget for det. Om noen mister laptopen sin i gulvet så hører man aldrig noe klage på dårlig kvalitet om det skulle bli sprekk i skjermen eller noe sånt. Sitter med intrykket av at det er dårlig byggekvalitet på denne modellen, men rammen i telefonen knekker ikke av seg selv, og display sprekker ikke av seg selv. Det må noe til som gir trykk på displayet, slag/klem på ramma eller andre ting som garantien ikke dekker. Har selv aldrig knust et display, eller ødelagt mobilen min pga slag/klem skade, så det er mulig jeg også hadde stilt spørsmål ved dette dersom det hadde skjedd med meg. Men nå er det ikke verksted, eller forhandler som lager produktene, og heller ikke de som velger hva som skal dekkes av garantien. Er det slike at dette skjer med neste alle slike telefoner, så send en klage til forbrukerrådet. Får de mange nok saker på denne modellen er det store muligheter for at de gir dere medhold i saken. edit: Jeg og har hatt lyst til og se litt bilder fra verkstedene, om noen av dere har det Endret 3. september 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå