Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Kuleis har jeg faktisk aldri kjøpt... Men softis i beger spises kun til toppingen (som skal være rosa) er spist vekk. Så kastes resten fordi man blir kvalm. Jasså. Lurer på hvor softis jeg kunne spist før jeg ble kvalm egentlig... hmm Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Italiensk kokkos-is er slett ikke verst. Selv liker jeg kuleisen man får i Norge bedre enn den italienske. Har ikke fått spesielt små kuler noen gang... Ja, satan. Kokkosis er dritdigg. Jasså. Lurer på hvor softis jeg kunne spist før jeg ble kvalm egentlig... hmm Jeg burde introdusere deg for pappa. Han kunne spist softis 24/7. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Jeg burde introdusere deg for pappa. Han kunne spist softis 24/7. Kan ikke klandre han for det! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 De har en italiensk café i Oslo hvor du får sykt store kuler. Ligger ovenfor Standar. Tror det koster 40 for to kuler eller noe. Veldig god! Standar? Tenker du på den fin-fine italienske is-langeren ved Stortinget? De lager (lagde?) av og til en herlig is basert på hvit sjokolade. Nam! Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 en herlig is basert på hvit sjokolade. Smaker som hvit Toblerone, eller? I så fall høres den god ut! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Standar? Tenker du på den fin-fine italienske is-langeren ved Stortinget? De lager (lagde?) av og til en herlig is basert på hvit sjokolade. Nam! Stemmer. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Smaker som hvit Toblerone, eller? I så fall høres den god ut! Hvot Toblerone vet jeg ikke akkurat, inneholder ikke den mandler og honning og denslags? Den smaker som hvit sjokolade Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Man får jo kjøpt både deilige litersis og kjeks på butikken, da kan du lage så stooor kuleis du bare vil Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Smaker som hvit Toblerone, eller? I så fall høres den god ut! Hvot Toblerone vet jeg ikke akkurat, inneholder ikke den mandler og honning og denslags? Den smaker som hvit sjokolade Toblerone inneholder honning og mandler, jo. Men hvit Toblerone er jo hvit sjokolade, så hvis man absolutt skal dra Toblerone inn i bildet kan man si at isen sikkert smaker som sjokoladen i hvit Toblerone Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Man får jo kjøpt både deilige litersis og kjeks på butikken, da kan du lage så stooor kuleis du bare vil Du sier jo i og for seg sannheten, men det er liksom ikke helt sjarmen om sommeren da. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Spiste en absolutt ikke knøttliten kuleis i København. De hadde hjemmelaget is i de deiligste smaker Skulle gjerne smakt på alle, men det er grenser for hvor mye is jeg kan dytte i meg... Endte opp med hvit sjokolade og karamell. Butikken het forresten Rajissimo. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Jeg var i Italia i fjor sommer. Der hadde de god is (i motsetning til den norske, "italienske" isen). Smakte ÈN is som ikke var god, yoghurt-is (yoghurt naturell). EDIT: Smakte forresten knallblå og knallgrønn is. Mint og euctalyptus. Endret 10. august 2008 av Knewt Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Fikk store kuler på isen i Kragerø i dag. Italiensk is var det og! Nam Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hva er egentlig så spesielt med italiensk is? Noen som vet hva den inneholder, som gjør den "italiensk"? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg elsker is, spesielt den italienske. Var i Roma denne sommeren det var det mange gode isbarer,alle slags smaker og tilbehør. Jeg liker den myke italienske isen bedre enn den steinhard isen du får i Norge. Men sier aldri nei til en god is. :!: Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Italiensk is er sinnsykt god. Snakker da om den ordentlige italienske isen i Italia. Ikke den man får i Norge. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har spist på Romas to beste isbarer, og syns da ikke den norskitalienske isen er så mye dårligere... spørs sikkert hvem/hva/hvor. Ikke er jeg noe utpreget is-menneske heller Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har spist på diverse isbarer i Milano og området rundt der. Syns i grunnen det meste man fikk der nede var bedre enn det man får i Norge. Den eneste jeg ikke likte var yoghurt (naturell) is. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Crème brûlée-is er king. Kokos og hvit sjokolade også, men is med hvit sjokolade må ikke inneholde alt for store biter eller være for kald for da forsvinner mye av smaken og aromaen i sjokoladen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Heh. Dette blir en god del år siden, men da jeg gikk på folkehøyskole på Flisa pleide vi av og til stikke på den ene matsjappa der og spise (den lå på en Esso stasjon om jeg ikke husker feil). Vi spiste alltid is til desert. Kuleis i en skål. Trikset var at man måtte vente til det var eieren som stod bak disken. Han lagde noen helt sinnsykt store kuler. 1 kule fra han var like stor som 3-4 kuler fra den andre personen som jobbet der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå