Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Booter ikke HDD lengre

Anbefalte innlegg

Jeg avinstallerte et program som følgte med en Samsung 24" etter jeg skifta skjerm siden programmet ikke virker på den nye. Da maskinen skulle restarte etter avinstallering vil den ikke boote fra HDD lengre. Jeg kommer kun inn i Windows hvis jeg trykker F11 for å velge hvor den skal boote.

I BIOS switchet jeg om hvilken av de to harddiskene den skulle boote fra, og det hjalp.

Nå har jeg aldri vært borti det før, og ingen andre bruker denne maskinen heller.

Men så er ikke kluss nytt under solen heller når det gjelder datamaskiner.

Endret av Oxygen07
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv de to rådene du allerede har fått!

Ønsker du hjelp her holder det ikke med sypdige bemerkninger som "Ah, kom igjen da. Står IT-utdannelsen så dårlig til i Norge?" og "Jeg kan ikke se at de andre kommentarene dine skulle være nødvendig."

Forøvrigt. Er det ikke nettop Windows du har problemer med? Hva mener du da med bemerkningen "Systemgjenoppretting gjelder bare Windows så langt jeg vet." Systemgjenoppretting er ikke dumt. Det å sjekke bootorder er heller ikke dumt. Det dumme er å ikke prøve disse rådene.

Lenke til kommentar

PerB:

"Prøv de to rådene du allerede har fått!"

Les

truaim:

"Gå i bios og sett at hd skal være første boot valg"

Oxygen07:

"Det har alltid vært slik, og er det fremdeles."

-

PerB:

"Ønsker du hjelp her holder det ikke med sypdige bemerkninger som "Ah, kom igjen da. Står IT-utdannelsen så dårlig til i Norge?""

Ettersom forumet er Norges største innen IT burde jeg forvente at noen kan gi riktig svar.

-

PerB:

"og "Jeg kan ikke se at de andre kommentarene dine skulle være nødvendig.""

Les

-

PerB:

"Er det ikke nettop Windows du har problemer med?"

Les

-

PerB:

"Hva mener du da med bemerkningen "Systemgjenoppretting gjelder bare Windows så langt jeg vet.""

http://www.oppgradering.no/portal/fredagst...windows-xp.html

"Opplever du problemer i Windows XP?"

Boot har derfor ikke noe med Windows XP å gjøre.

-

Expired product:

"I stedet for å være så frekk kan du løfte på ræven(fingrene)"

Snakker om å bli tatt på fersken i ypperste dobbeltmoral.

-

Expired product:

"Makan til oppførsel på folk nå for tiden. Helt utrolig at de forventer å få hjelp når de(du) holder på sånn Oxygen."

Så du ovenfor?

Endret av Oxygen07
Lenke til kommentar

Det råder nok ingen dobbeltmoral. Når jeg ytrer mine meninger ytrer jeg de slik de er, men når jeg spør om hjelp prøver jeg å være ydmyk. Ser du forskjellen?

Jeg lurer fortsatt på hvilken versjon og utgave av Windows du bruker. Det er veldig vanskelig å hjelpe deg uten tilstrekkelig informasjon. Det blir som å spørre hvilken båt jeg skal kjøpe uten å oppgi verken prisklasse eller bruksområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...