Gå til innhold

Hva er mest stille? Luft eller vann?

privinius

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal snart fikse opp et kabinett som skal være på rommet mitt så det skal være VELDIG stille. Jeg skal nok ha noen rimelig gode komponenter. Det blir nok 4870 X2 og en fet prosessor.

Kabinettet skal være proppet av støydempende gummi.

Noen som veit om et oppsett som er veldig kjølende og stille?

Skal sikkert overklokke litt.

MVH Lasse.

Endret av privinius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ikke pris. Så jeg går for litt kvalitet, selv om det koster litt mer.

Kabinett: Lian Li Fulltower, Aluminium, Sort PC-A7010B

Strømforsyning: Zalman ZM1000-HP

CPU Kjøler: Noctua NH-C12P. Eller vannkjøling, som Zalman Reserator XT.

Hovedkort: Må nok bli P45 eller X48. Hvilke merke du velger har vell liten betydning, minimale forskjeller når det gjelder ytelse o.l. Dog et Asus eller Gigabyte kort vil ikke være dårlige valg. P45 vil jeg si er en bedre overklokker, mens X48 er bedre om du skal kjøre 2 Radeon kort i Crossfire. Merk; dette er for 2stk Radeon kort, ikke for 1 X2 kort.

Skjermkort: Siden du skal ha 4870X2 kort, vil det være 99.99% sikker at disse i første omgang blir levert med Stock kjøler. Så tempratur og støynivå på 4870X2 vil være likt uansett hva slags merke du velger.

Ram: Et sett gode minnebrikker fra Mushkin eller OCZ

Harddisk(er): F1 serien fra Samsung sies å være rask og stillegående.

Optisk Enhet: NEC er vanligvis billigste alternativet, men flere av disse støyer like mye som DVD-Romen i Xbox360'en. Samsung og LG sies å ha gode og stillegående DVD brennere.

Fet prosessor? Må vell bli, Intel Core 2 Quad Extreme QX9770. Fetere enn det får du ikke.

Lenke til kommentar
Du nevner ikke pris. Så jeg går for litt kvalitet, selv om det koster litt mer.

Kabinett: Lian Li Fulltower, Aluminium, Sort PC-A7010B

Strømforsyning: Zalman ZM1000-HP

CPU Kjøler: Noctua NH-C12P. Eller vannkjøling, som Zalman Reserator XT.

Hovedkort: Må nok bli P45 eller X48. Hvilke merke du velger har vell liten betydning, minimale forskjeller når det gjelder ytelse o.l. Dog et Asus eller Gigabyte kort vil ikke være dårlige valg. P45 vil jeg si er en bedre overklokker, mens X48 er bedre om du skal kjøre 2 Radeon kort i Crossfire. Merk; dette er for 2stk Radeon kort, ikke for 1 X2 kort.

Skjermkort: Siden du skal ha 4870X2 kort, vil det være 99.99% sikker at disse i første omgang blir levert med Stock kjøler. Så tempratur og støynivå på 4870X2 vil være likt uansett hva slags merke du velger.

Ram: Et sett gode minnebrikker fra Mushkin eller OCZ

Harddisk(er): F1 serien fra Samsung sies å være rask og stillegående.

Optisk Enhet: NEC er vanligvis billigste alternativet, men flere av disse støyer like mye som DVD-Romen i Xbox360'en. Samsung og LG sies å ha gode og stillegående DVD brennere.

Fet prosessor? Må vell bli, Intel Core 2 Quad Extreme QX9770. Fetere enn det får du ikke.

nå spørs det om han vist hva han bega seg ut på da han ba om "rimelig gode" komponenter.. :)

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt vannkjølingstæsj og venter på det i posten. Har stor tro :) Hvis ikke er det jo store kjølere som Thermalright Ultra120 på cpu med en stille vifte, eller en Noctua til CPUen. På GPU hadde jeg nok plassert en thermalright hr-03 med en stille vifte. Bare pass på å få en med 6 rør.

I tillegg bør du plassere noen stille vifter i kabinettet. Hvis du har noen få, orden i kablene og OK kabinett kan du jo få en stille PC med luft, som heller ikke er så varm.

Likevel er vannkjøling desidert best tror jeg. Gleder meg som en liten unge til å få stæsjet mitt!

halvor

Lenke til kommentar

4870 X2 har to gpu'er, så normale gpukjølere passer ikke. Du må enten ha vannkjøling med to vannblokker, eller stole på originalt.. Men, trenger du egentlig et slikt skjermkort? Du får ikke spesielt mye nytte av det med mindre du har 30" skjerm, 24" klarer seg lenge med vanlig 4870.

Jeg ville gått for Antec P182, Asus P5Q hovedkort, Q9450, HD4870, Corsair psu.

TRUE eller Xigmatek HDT-1283 på cpu, Thermalright HR-03GT på skjermkort.

Scythe S-FLEX vifter i kabinett, Scythe Kama bay under dvdrw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...