Gå til innhold

Hvordan bruke Partition Magic??

Jayo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste ikke alt, men er det sånn å forstå at du vil forstørre partisjon 1 ved å ta litt fra partisjon 2? Da må du vel forminske partisjon 2 sånn at du får X antall MB du kan flytte over til partisjon 1. Mulig du må flytte partisjon 2 helt til slutten av disken før du kan legge til den ledige plassen på partisjon 1.

Hvis det var forståelig? :shrug:

Lenke til kommentar

det er mulig å bruke partion magic til å sla sammen partisjonene, men det er ikke å anbelfale

dersom du ønsker å bruke pm til å ndere partion c og de, d til og bli mindere, tar du enkelt og angir ny størrelse på den partion du ønsker å forminske

utfør den oprasjon først, nå vil du ha ledig plass, da er det enkelt å bruke pm til å angi ny størrelse på område hovr du har windoes.

MEN MEN MEN......

Det er faktisk mye bedre å heller flytte endel programmer over på en annen partisjon og la kun windows og småkjafsprogrammer være på c. fordi....

Dersom du får et virus angriper de fleste windows partiosjonen først, det er da enklere å formatere kun den partisjonen og slippe å miste noen andre data.

punkt 2 en god del programmer anbefaler faktisk at du ikke installarerer dem på samme område som windows, photoshop. dreamweaver, flash. Dette fordi det faktisk kan oppstå driverkonflikter dersom de er på samme partisjon.

Keep On Rocking

Buddy

Buddy

Lenke til kommentar

leste gjennom og simen har jo forklart det ganske grundig. Og jeg har ikke testa ut det der med å flytte rundt på partisjoner. men siden du har en orginal versjon av xp, må vel det beste være å legge inn en frisk kopi på in 80 gb, og benytte 17 gb som reserve og backupdisk, selb har jeg delt in min 80 gb slik.

c: 4 gb til win2000, har ikke annet på den partisjone en win2000 + noen småprogramer, winzip, washer, og winamp

d: 4 gb til diverse som jeg ønker dobbelt sikkerhetskopi av, dette da min backupdisk er 6 gb, den er delt opp i 2 områder 2 gb til win og 4 gb til backupfiler.

e: 12 gb til musikk og mp3, med 128 bit sampling gir dette plass til ca 3500 låter.

f: 20 gb til div spill

g: 20 gb til photoshop/dreamweaver og flash

h: en diversepartisjon.

Så 17 gb din burde jo være en god backupdisk. for det vil nok skje at 80 gb krasher eller du får virus og da er det greit å ha sikkerhetskopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...