Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbildet klikker når jeg spiller

Anbefalte innlegg

Heisann

Når jeg spiller spill på pcen så skjer det ting fra tid til annen. Det kan være etter 4 timer, det kan være med en gang jeg starter spillet.

1. Noen ganger slår skjermen seg bare av og kommer ikke på igjen. Da er jeg nødt til å restarte pcen ved å trykke på restart knappen på kabinettet og alt blir som før.

2.Eller så blir skjermbildet svart-hvit og begynner å flamre og alt blir bare et rot over hele skjermen. Etter en liten stund så slår skjermen seg av og på igjen og blir som normal så kommer denne beskjeden opp helt nederst i venstre hjørnet (se vedlegg).

Hva kan dette være? Jeg har instalert den nyeste display driveren for skjermkortet mitt. Skjermkortet jeg har er MSI Radeon R4870.

Takk på forskudd.

- Mvh,

Martin

post-84832-1217520724_thumb.jpg

Endret av addp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Skjekk temtraturene under full load på skjermkortet.

2. Klokk ned i Overdrive for å skjekke om GPU/Minne/shaders ikke klarer standard frekvenser.

3. Oppgi merke og watt på ditt PSU (Strømforsyning).

Etter du har gjort dette kan det bli enklere å hjelpe deg....

Lenke til kommentar
1. Skjekk temtraturene under full load på skjermkortet.

2. Klokk ned i Overdrive for å skjekke om GPU/Minne/shaders ikke klarer standard frekvenser.

3. Oppgi merke og watt på ditt PSU (Strømforsyning).

Etter du har gjort dette kan det bli enklere å hjelpe deg....

1. Hva mener du med "under full load"?

2. Er Overdrive et program jeg clocker ned? Jeg har ikke overklokket noe som helst fra før.

3. Merket er Chiefteck 700w

Lenke til kommentar

Kjenner du en som er datanerd som kanskje kan hjelpe deg eller lettere forstår disse stegene? Uansett høres det ut som om du har fått ett defekt kort, med mindre PSU'et ditt er et problem, prøv å test med et annet PSU om du har mulighet til å låne et av en kompis, eller test ATI kortet i en annen maskin. Normalt vil et 700w PSU holde i lange baner, men den Chieftech'en kan jo være defekt/svak.

PS: Under full load= tempraturen på grafikk kortet mens du spiller et tungt spill eller bencher f.eks. Vantage Extreme preset.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Kjenner du en som er datanerd som kanskje kan hjelpe deg eller lettere forstår disse stegene? Uansett høres det ut som om du har fått ett defekt kort, med mindre PSU'et ditt er et problem, prøv å test med et annet PSU om du har mulighet til å låne et av en kompis, eller test ATI kortet i en annen maskin. Normalt vil et 700w PSU holde i lange baner, men den Chieftech'en kan jo være defekt/svak.

PS: Under full load= tempraturen på grafikk kortet mens du spiller et tungt spill eller bencher f.eks. Vantage Extreme preset.

Det gjør jeg sikkert, men igjen så tror jeg selv at det kan være en defekt og sender det inn igjen med krav på nytt :) Så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...