Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista låser seg...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan være mye rart

tempraturer som blir for høye, programmer som er innstalert som ødelegger, virus kanskje, ting du gjør i pc-en som får den til og stoppe.

Kræsjer den ofte når du gjør samme ting? som og åpne nettelsern din så stopper den sånne ting.

Sjekk i Bios hva tempraturene dine er.

Så kan du teste om pc-en er stabil med OCCT stress test program

OCCT

lykke til.

Lenke til kommentar

Mener bestemt det er noe med drivere eller virus da jeg ikke har hatt problemet tidligere. Kun noen ganger under ett og annet spill. Altså inntil idag ingen problemer i Vista med IEx og WLMessenger oppe. Har oppdatert drivere etter installering av Service Pack 1 slik den beskriver det at man skal gjøre. Dette hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Maskinen fortsetter og kjøre så det må være noe med driverne til skjermkortet som er et ATI onboard 1150 satt til 128mb. Noen nvidea funksjoner kjører ved oppstart. Run DLL filer. Disse har jeg deaktivert i håp om at Vista finner nye. Det funket tydeligvis ikke. Det gjenstår og se om skjermen deaktiveres i sikkermodus også. Men jeg vet allerede at det ikke er skjermen fordi den virker jo ved oppstart igjen. Har noen opplevd noe lignende? Hva kan det være?

Lenke til kommentar

Det må tas med at Vista fortsatt "må" installere drivere for Nvidea kortet jeg har. Dette kun for at det deaktiverer disse ved restart. Jeg prøvde nemlig og fjerne det. Bios er satt til onboard kortet. Kan dette være roten til problemet?

Kan være mye rart

tempraturer som blir for høye, programmer som er innstalert som ødelegger, virus kanskje, ting du gjør i pc-en som får den til og stoppe.

Kræsjer den ofte når du gjør samme ting? som og åpne nettelsern din så stopper den sånne ting.

Det virker som det er nok at Vista kjører

Sjekk i Bios hva tempraturene dine er.

Skal den ikke tåle sommer?

Så kan du teste om pc-en er stabil med OCCT stress test program

OCCT

lykke til.

Lenke til kommentar
Vista låsers seg uten at noen feilmelding kommer.

Skjermen blir svart og lyden hakker.

Jeg booter og etter en stund skjer det igjen.

Spør meg om ting dersom noen vet hva dette er.

Dette virket ganske elementært fant jeg ut etterhvert. Problemet kan rett og slett ha vært at NVidea driverne kolliderte med ATI driverne og at dette ble for mye for pc. Ser iallefall ut til at problemet er løst vha msconfig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Dette virket ganske elementært fant jeg ut etterhvert. Problemet kan rett og slett ha vært at NVidea driverne kolliderte med ATI driverne og at dette ble for mye for pc. Ser iallefall ut til at problemet er løst vha msconfig.

Har du både Nvidia og ATI drivere innstalert? da vil du få en konflikt for du skal helts ha kun 1 av dem innstalert for da får de problemer med hverandre.

Vil anbefale deg og avinstallere den ene driver eller noe for det kan skape konflikten du fikk fikset.

Kjempe fint at du la ut hva som fikset problemet ditt.

Lykke til med pc-en

Lenke til kommentar

Har du både Nvidia og ATI drivere innstalert? da vil du få en konflikt for du skal helts ha kun 1 av dem innstalert for da får de problemer med hverandre.

Vil anbefale deg og avinstallere den ene driver eller noe for det kan skape konflikten du fikk fikset.

Kjempe fint at du la ut hva som fikset problemet ditt.

Lykke til med pc-en

Problemet vedvarer. Hva i havet kan det være da? Har jeg ikke fjernet driverne ordentlig?

Lenke til kommentar

Vet igrunn ikke om problemet er løst. Driveren hadde installert seg på nytt under andre maskinenheter etter at jeg slettet den. Jeg lot den derfor installere seg på nytt for så og deaktivere den. En løsning kunne kanskje være og fjerne kortet fra hovedkortet. Feilmeldingen er som følger: "IRQARB: ACPI BIOS inneholder ikke noen IRQ for enheten i PCI-spor 2, funksjon 0. Kontakt systemleverandøren for teknisk brukerstøtte."

Noen som vet om denne gjør at maskinen låser seg?

Lenke til kommentar

Det kan også være følgende...

"Tjenesten Parallel port driver kan ikke starte på grunn av følgende feil:

Tjenesten kan ikke startes, enten fordi den er deaktivert, eller fordi den ikke har noen aktiverte enheter tilordnet."

Kan det være at ATI onboard har brukt NVidea drivere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Prøv og skru av det onboard skjermkortet vis det er en stasjonær pc noe som jeg antar siden du både har Nvidia og ATI kort.

Vis ikke det hjelper så reformater pc-en din for det kan være du har innstalert som skaper en del krøll i systemet. det ikke uvanlig at program eller lignende skaper konflikter som låser operativ systemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...