kverna Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hei. Lurer på en ting, jeg blei denne mnd. trekt 8723,07kr for 9 dager ferie denne mnd, og kan ikke helt skjønne det opplegget. Spurte sjefen og han sa det var fordi jeg fikk lønn pluss feriepenger forrige mnd.. Men pleier man ikke motta lønn den mnd. man får feriepengene ? På lønnsslippen min står det: Fastlønn: xxxxxkr Trekk 9 dager ferie: 8723,07kr Skiftledertillegg: xxxxkr Forskuddstrekk 7101: xxxxkr Skal ringe lønningsdama imorgen, men hvordan skal feriepenge-greiene fungere ? EDIT: Er fast ansatt, og har hatt 4uker ferie i år Endret 31. juli 2008 av kverna Lenke til kommentar
Musty Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 spøsmålet er ikke hva du PLEIER å få forrige måned, men hva du FIKK forrige måned? fikk du både lønn og feriepenger? I såfall har de all rett til å trekke deg for de dagene du ikke har vært på jobb Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 "Men pleier man ikke motta lønn den mnd. man får feriepengene ?" ----------------------------------------------- Normalt så får man bare feriepengene.... Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Dette varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Men det er helt vanlig praksis at man ikke får lønn den måneden man får feriepenger. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 "Men pleier man ikke motta lønn den mnd. man får feriepengene ?"----------------------------------------------- Normalt så får man bare feriepengene.... Ok takk Da trenger jeg bare å spørre hvorfor det står "ferie 9 dager". Hjertlig Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 "Men pleier man ikke motta lønn den mnd. man får feriepengene ?"----------------------------------------------- Normalt så får man bare feriepengene.... Ok takk Da trenger jeg bare å spørre hvorfor det står "ferie 9 dager". Det kan ha med at du ikke hadde opptjent full ferie i fjor, jobbet du der du er nå fra 1.januar 2007? Normalt så er en årslønn 11.mnd lønninger + feriepenger. Mvh Lenke til kommentar
kverna Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 "Men pleier man ikke motta lønn den mnd. man får feriepengene ?"----------------------------------------------- Normalt så får man bare feriepengene.... Ok takk Da trenger jeg bare å spørre hvorfor det står "ferie 9 dager". Det kan ha med at du ikke hadde opptjent full ferie i fjor, jobbet du der du er nå fra 1.januar 2007? Normalt så er en årslønn 11.mnd lønninger + feriepenger. Mvh Ikke jobba som fulltidsansatt siden 1.1.07, men som ekstrahjelp. Kan være derfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå