KeyanZa Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hey er gammel wow gamer. sluttet med wow for 4 måneder siden. ja ble vel lei av all pvp farminga. har vel holdt meg unna alt av aoc tråder osv, pga jeg ikke ville begynne å spille et nytt tidskrevende spill hehe. men nå vurderer jeg begynne litt med wow igjen, er jo så kos. MEN derfor lurer jeg på kanskje begynne med aoc istedet. siden det er helt nytt for meg. men jeg er som sakt helt grønn på dette spillet. har kikka litt på youtube å ser jo interisant ut. men har noen spørsmål. hvilke class er der? hvordan er pvp? hvordan er solo play? hva er forskjellen fra wow? siden jeg prøver å sammenligne det litt med wow da. er det samme som wow, tenker da på partys, instanser , partyquests osv. hvordan er byene? kan du få deg egene ting? som hus, mount, osv takker for info og tips Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 For all del prøv AoC, men om du har likt WoW før, så er sjansen altfor stor at du kommer til å hate AoC. Enough said! Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Du kan ha mount fra lvl40 og maks lvl er 80. Man kan være opp til 6 personer i en gruppe og raid er 24 personer. Det er både instancer(elite) og gruppe quests med elite mobs. Det er veldig få instancer i starten, en fra lvl30(Black castle) og neste fra lvl36(Sanctum of the Burning Souls). Fra lvl40 kan man dra til 3 forskjellige (elite plasser), disse scaler med lvl helt opp til lvl80. Og så er det instancer jevnt opp fra rundt lvl48 og opp. Jeg spillte kun til lvl47 og så sluttet jeg. Har også en annen karakter på lvl43. Ble bare rett og slett lei av å spille AOC. Har selvfølgelig spillt wow før og har 3 lvl70 der men det er over 2 måneder siden jeg spillte wow sist. Klassene er delt inn i 4 forskjellige arketyper: - Soldier: Guardian, Dark Templar og Conqueror - Priest: Templar of Set, Bear Shaman og Priest of Mitra - Rogue: Assasin, Barbarian og Hunter(ikke helt sikker på om det var det den heter) - Mage: Demonologist, Necromancer og Herald of Xotli I pvp er det ingen factions slik som i wow, man kan drepe alle, til og med de som du er i guild med. Det er kun i de 3 største byene du ikke kan gjøre pvp og heller ikke mot de du er i gruppe med. Man kan soloe til lvl80 hvis man vil men har lest at man må belage seg på en del grinding da det visstnok er tynnere med quests på høyere lvl. Jeg trengte ikke å grinde noe fram til lvl47 men gjorde en del gruppe quests og instancer også. Vanskelig å si hva som er forskjellen sammenlignet med wow, det er bedre grafikk og mere realistig utseende ikke tegneserieaktig. Guilds kan lage byer og for å crafte høyere lvl utstyr så er man nødt til å være i en guild med guildcity(denne kan oppgraderes i 3 nivåer). Les mere i dette forumet for å lese om spillet, og så kan du google deg fram til Age of Conan Europe forums. En advarsel det er mange whine tråder på europe forumet og noen av dem kan man ta med en klype salt. Det er ikke så mye bugs og problemer som enkelte skal ha det til. Men det er selvfølgelig en del mere jobb med patchinger å gjøre for Funcom for å rette opp bugs og fikse på forskjellige klasser mm, men på et nytt mmo må man vel regne med slikt. Hvis du er nysgjerrig på spillet så anbefalere jeg deg å kjøpe det og spille en måned for å gjøre deg opp din egen mening. Når det gjelder meg selv så vet jeg ikke om jeg kommer til å gå tilbake til AOC, tror nok heller det blir Warhammer Online eller tilbake til wow. Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Næmmen er det ikke koseanza? Vi spiller AoC, kom å tafs på Crom PvE Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Nei, man trenger ikke regne med masse bugs fra starten av et spill. Men tydligvis så er folk lite kritiske til hva produkt de betaler for. AoC var utrolig uferdig, og til og med noen mener det er mer uferdig nå enn ved release. Og nei, du trenger ikke å kjøpe spillet for å prøve det. Bare send meg en melding med epost adressen, så skaffer jeg en trail konto til deg ((7 dager prøvetid) + 3 om du ønsker å betale for download av AoC)) Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Næmmen er det ikke koseanza? Vi spiller AoC, kom å tafs på Crom PvE heyhey lenge siden sist (tenker tilbake å gode dager) er jo nesten grunn i seg selv dette å begynne med aoc. står til med spud, cn dama og dattra da? hehe får hilse Har en ny bærbarpc i bestilling, får de om ca 14 dager. regner med det blir enten aoc eller tilbake til wow. kom gjerne med mer info om aoc takk Lenke til kommentar
pwn3d Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er nok stor fare for at du vil irritere deg over småting i AOC, som du kanskje forventer fra WOW. AOC er langt fra så glatt som WOW, istedenfor store kontinenter du kan løpe relativt fritt så er alt i AOC oppdelt i soner der du må snakke med en NPC for å komme til den neste. Questene er stort sett det samme som på WOW, drep X, plukk opp Y og returner. Men AOC mangler mer gjennomførte quests slik som finnes i WOW. Det virker som om at etter lvl 20 så fikk de plutselig forferdelig dårlig tid. Alle questene fra 20+ virker sopt sammen. Men personlig synnes jeg spillet er bra, WOW hadde også masse bugs, og innholdsmangler i begynnelsen. AOC har nok litt større problemer enn WOW, soneinndelinge tror jeg det blir umulig å bli kvitt når de først har laget den slik. De gjorde iallefall ingen forandringer i AO med soneinndelingen selv om det burde være mulig med nyere hardware. Så spørs om de gidder å gjøre det i AOC i fremtiden. Instancene er sannsynligvis ikke ferdige ennå de er iallefall fryktelig enkle slik de er idag, da Funcom for en tid tilbake oppgraderte Black Castle så ble det mye bedre, og noen av boss fightene minnet mer om raid fights i WOW. Men Black Castle er et mareritt med PUG's så det går jo begge veier. PVP områdene er heller ikke ferdige så det er mye som gjenstår. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Jeg tror det går mye begger veier, jeg prøvde nettopp wow igjen etter og ha spilt aoc siden release, og det var helt grusomt. Så utrolig uvant, og jeg har rett og slett blitt glad i no auto attack fra aoc, og det var en del småting jeg irriterte meg over i wow også. Det går mye på hva du er vant til, så viss du kommer fra wow er det nok en del som kan irritere. Og jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke kan se hvilke quest man har gjort i wow, spilte for en kompis, skulle lvle 3levler og det var så irriterende og ikke vite hva han hadde gjort. Og hver gang jeg så en annen spiller skvatt jeg litt og var helt klar for kamp selv om det var en spiller fra samme side som meg. Nei utvilsomt to flotte spill og aoc har noen helt fantastisk morsomme og vel hva skal jeg si? Unike quest(Humoren kan være vanvittig forskjellig i disse spillene). Man skulle tro spillene er veldig like, men etter å ha spilt begge ganske mye, så er det egentlig rart hvor annerledes de er når du har blitt vant med det ene spillet. Endret 1. august 2008 av Crispin Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Nei, man trenger ikke regne med masse bugs fra starten av et spill. Men tydligvis så er folk lite kritiske til hva produkt de betaler for. AoC var utrolig uferdig, og til og med noen mener det er mer uferdig nå enn ved release. Og nei, du trenger ikke å kjøpe spillet for å prøve det. Bare send meg en melding med epost adressen, så skaffer jeg en trail konto til deg ((7 dager prøvetid) + 3 om du ønsker å betale for download av AoC)) Frostår ikke hvorfor du bruker hele din tid på å spre mest mulig elendighet om AOC her på forumet? Wow var ikke spillbart i det hele tatt den første (de første) månedene, men om du er wowfanboy skal du få lov til å gå stille og rolig over til wow-forumet. Folk her fra AOC holder seg for gode til å måtte synke ned på ditt og andres nivå med å sammenligne spill som er 5 år utviklingsforskjell, og som forsåvidt er ganske forskjellige spill. Om du hadde vært konstruktiv er det jo en ting, men du gjentar jo bare gang etter gang hvor eledig spillet er og fraråder alle til å prøve det. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Frostår ikke hvorfor du bruker hele din tid på å spre mest mulig elendighet om AOC her på forumet? Wow var ikke spillbart i det hele tatt den første (de første) månedene, men om du er wowfanboy skal du få lov til å gå stille og rolig over til wow-forumet. Folk her fra AOC holder seg for gode til å måtte synke ned på ditt og andres nivå med å sammenligne spill som er 5 år utviklingsforskjell, og som forsåvidt er ganske forskjellige spill. Om du hadde vært konstruktiv er det jo en ting, men du gjentar jo bare gang etter gang hvor eledig spillet er og fraråder alle til å prøve det. Hvem er konstruktiv, hvem spreder løgner? Du sier at WoW ikke var spillbart i det hele tatt den første (de første) månedene? Ja, klart det var jo derfor folk ble forelska i spillet og spillerbasen bare økte så sykt raskt. Så det du sier er sprøyt, fantasi i beste fall. Det har ingenting med at det har vært utviklet i 5 år, her snakker vi om i starten. Jeg liker å si min mening, så får andre kalle det klaging. Jeg har aldri frarådet folk å prøve spillet om du leser det jeg skriver. Her er noe jeg skrev i denne posten "Og nei, du trenger ikke å kjøpe spillet for å prøve det. Bare send meg en melding med epost adressen, så skaffer jeg en trail konto til deg ((7 dager prøvetid) + 3 om du ønsker å betale for download av AoC))". Jeg oppfordrer folk til å prøve AoC for dem selv. Det er meningsløst å tro det jeg skriver her, om man ikke har prøvd spillet selv. Dette er min mening, og du trenger ikke tro på det. Er noen som forteller eventyr, så er det i dette tilfelle deg. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Så 5 års utvikling har ingenting å si? Gå tilbake å jakt på mat i skogen, for det er den dummeste påstanden jeg har hørt noen gang, SÅ KLART har 5 års utvikling noe å si. Herregud da mann... Og som jeg sier, jeg kunne ikke spille den første måneden i WoW, da jeg tima-out hele tia, pga server overload. Men du skal ha et poeng, Wow hadde en fantastisk atmosfære, men mye har blitt bedret på siden release for 5 (?) år siden. Jeg er sikker på AOC er dobbelt så stort om 5 år til. Endret 1. august 2008 av The Very End Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Så 5 års utvikling har ingenting å si?Gå tilbake å jakt på mat i skogen, for det er den dummeste påstanden jeg har hørt noen gang, SÅ KLART har 5 års utvikling noe å si. Herregud da man... Og som jeg sier, jeg kunne ikke spille den første måneden i WoW, da jeg tima-out hele tia, pga server overload. Vel på tross av alle bugs, så var konseptet i WoW bra nok til å gi folk en stor opplevelse. Jeg likte WoW best før The Burning Crusade expansion pack. For å quote meg selv "Det har ingenting med at det har vært utviklet i 5 år, her snakker vi om i starten." Vi snakker om lanseringen av WoW, og ikke slik WoW er nå i dag. WoW i dag er ganske herpa. Mye av elementene er ubrukelige iom at spillet skaper mye grådighet i seg selv. Husker før TBC, da var det virkelig epic å skaffe seg epic armor stykke. Men i dag, ser folk rart på deg om du ikke er i full epic gear på level 70, ingeting epic lenger, heller en suppe. Ellers kunne utvalget av items/gear vært mye bedre i WoW. Liker utseende på gearet, men med mer variasjon. Jeg spiller WoW iblandt pga stemningsleiet i spillet, noe som er koselig. Edit: Må legge til at på tross av at jeg synes TBC ødelagte mye av WoW, så har kundebasen vokst seg større. Det at items har blitt mer tilgjengelig for folk med mindre spilletid, har tydligvis vært populært. Så kan man diskutere om dette er til det beste for spillet. Flere folk, eller mer hardcore? Endret 1. august 2008 av s1gnal Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 vil gjerne ha en slik trail konto. men må vente til jeg får den nye maskina mi, ca 10-14 dager til. jeg kommer mest til å spille solo. kanskje pvp senere når jeg har lvls osv. samme jeg gjorde når jeg spilte wow. selv om på wow både i lvl 60 og 70 ble kun pvp på meg. kommer ikke til å bli noe hardcore spiller som spiller instanse hele tiden. vil ha et spill som jeg kan kose meg i. og helst sleppe fjortis folkene som dessverre har blitt for mye i wow. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Hvem er konstruktiv, hvem spreder løgner? Du sier at WoW ikke var spillbart i det hele tatt den første (de første) månedene? Ja, klart det var jo derfor folk ble forelska i spillet og spillerbasen bare økte så sykt raskt. Så det du sier er sprøyt, fantasi i beste fall. Hahahahaha! Du er så full av dritt når du prestere å skrive det, herregud for en ignoranse. Du har 100% ikke spilt fra release Nå snakker vi måneder med server nede og utallige buggs. 1 raid instance ved release (MC) som var nede ganske lenge eter release for en fix. Så slutt å spre rene løgner om ting du ikke vet en dritt om. Endret 1. august 2008 av Christeven Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Med oss går det bare flott ja. Endel av oss i fra CN spiller AoC nå, har sågar en pitteliten guild også. Vi henger mye på VT og spiller om kveldene. Du må gjerne stikke innom Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 For all del prøv AoC, men om du har likt WoW før, så er sjansen altfor stor at du kommer til å hate AoC. Enough said! Hvorfor det? Hvilken påstand har du for å si det? Likte selv Wow, og liker selv AoC. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Og nei, du kan ikkje drepe dem du er i guild med. Det er ordnet på for lenge siden. Edit: Det florerer mye dritt om aoc, omtent alle som får høre eg spiller aoc sier " er ikke det kjedelig da?" Og de har ikke spilt det, bare lest eller hørt det. Klart du må prøve spillet om du vil, bare gjør deg opp din egen mening og ikke hør/les all dritten. Endret 1. august 2008 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) står til med spud? Jeg har det helt toppers! Noen av oss gamle kara fra CN koser oss stort med AoC om dagen. Send meg en pm så skal du få en buddey key og en link hvor du kan laste ned AoC fra! Artig å dulte borti deg gamle ørn Endret 2. august 2008 av Knugo. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Slett. dobbelpost Endret 2. august 2008 av Knugo. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Og nei, du kan ikkje drepe dem du er i guild med. Det er ordnet på for lenge siden. Edit: Det florerer mye dritt om aoc, omtent alle som får høre eg spiller aoc sier " er ikke det kjedelig da?" Og de har ikke spilt det, bare lest eller hørt det. Klart du må prøve spillet om du vil, bare gjør deg opp din egen mening og ikke hør/les all dritten. Du kan vel drepe dem du er i guild med? Syns å huske at jeg for noen uker dreiv å hadde litt pvp sammen med en kamerat i guilden, hvor vi drepte hverandre noen ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå