TSP Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Er for tiden på ferie i Bergen og uten andre nettmuligheter, så er det wap + Operamini det har gått i. Har et djuice abonnement som fylles opp med 200 kr hver måned og utover det kan fylles opp med kontantkort. Har og frifamilie (har liten peiling, er frifamilie et tilleggsabonnement/-tjeneste, eller er det "selve" abonnementet?) Men nå virker det som om maksgrensen på hva Telenor tar i inntekt på wap per dag er fjernet! Den var vel 20 kr (ved bruk på mobiltelefon) dagen tidligere. Jeg merket det vel først for 2-3 dager siden og trodde det var på grunn av en tjeneste TV 2 automatisk satte meg på etter jeg sendte et spørsmål til TV 2, under TDF. Den stanset jeg i går. Fortsatt har jeg likevel mistet rundt 75 kroner i dag, det eneste jeg har brukt utenom mobilnett, er vel at jeg har sendt rundt 10 meldinger. Ikke særlig effektivt å lete rundt på Telenor sine sider på mobil. Kan noen her kaste lys over saken? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Maksprisen på bruk av data på mobilen hos Telenor er i dag 75 kroner, det ble sendt ut informasjon om denne endringen i en sms for flere måneder siden og var flere saker i media om det. Det er 75 kroner i makspris uansett om du surfer på wapsider eller streamer video på mobilen. Prisene finner du her, nederst finner løpende priser på mobilt bredbånd: http://www.telenor.no/privat/mobil/priser/ Endret 31. juli 2008 av Submariner Lenke til kommentar
TSP Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Herre! For en pris. Jeg var klar over at prisen ved bruk av wap på PC økte fra 50 til 75 for lengre tid siden, men at bruk på mobilen skulle gå opp til samme pris hadde jeg ingen anelse om - selv ikke i mine verste drømmer. Er det riktig at det ble satt i gang nylig, eller har jeg bare ikke lagt merke til det? Har bruk gjennom PC gjort et tilsvarende hopp? Har Telenor noen klar begrunnelse for økningen? Jeg har verken fått Sms jeg har lagt merke til - og evt mediehysteri har gått meg hus forbi. Endret 31. juli 2008 av TSP Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Herre! For en pris. Jeg var klar over at prisen ved bruk av wap på PC økte fra 50 til 75, men at bruk på mobilen skulle gå opp til samme pris hadde jeg ingen anelse om. Man bruker ikke wap på pc, så der var nok en del av forklaringen på at du ikke har fått det med deg. Wap er websider spesielt utviklet for surfing direkte på mobilskjermen. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Greit, har vel kanskje misforstått wap, men de har hvertfall økt prisen for bruk av selve mobilnettet på mobil? Nå ble jeg litt forvirret. Hvorfor skulle det være en grunn for at jeg ikke har fått det med meg? Lenke til kommentar
Skippy123 Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Greit, har vel kanskje misforstått wap, men de har hvertfall økt prisen for bruk av selve mobilnettet på mobil? Nå ble jeg litt forvirret.Hvorfor skulle det være en grunn for at jeg ikke har fått det med meg? Denne endring ble gjort i slutten av 2007 hvis jeg ikke husker helt feil. Telenor har fjernet forskjellen på WAP og Internett i mobilnettet. Før var det forskjell på WAP priser og Internett priser, men nå er det en felles pris for datatrafikk. Mer info finner du på hjemmesidene til Telenor. Tips til neste gang. Sjekk prisen før du tester ut hvis du er usikker. Ting forandrer seg heletiden.... Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Brukar du internett mykje bør du velje fastpris internett som tilleggsteneste. FriInternett Kveld&helg kostar f.eks. 119 kr./mnd. Då surfar du gratis frå 17 - 7 og i helgar. Kvardagar mellom 7 og 17 betalar du 5 kr./MB, dvs. 1/4 av den prisen du elles må betale. Elles er Opera Mini eit fornuftig val for å redusere datamengdene. Slår du av visning av bilete sparer du endå meir, og då skal du lese ganske mange sider før du kjem opp i 1 MB. Wap-sider skaper mykje mindre trafikk enn vanlege websider, og er også enkle og oversiktlege på ein mobiltelefon. Når ein kan velje er det difor ofte lurt å velje wap framfor web. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå