pimpcane Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hva som er "akseptabel" temperatur på xp2100+? Jeg ligger på en idle temp på ca. 55grader, og etter litt heftig spilling sniker den seg opp til 60grader. Jeg bruker en GlacialTech Igloo2300 som visstnok skal kunne kjøle 2600+. Jeg har også en 80mm cooler-master vifte som blåser ut luft. Prosessoren er ikke modifisert på noen måte, den kjører altså på original klokkefrekvens. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 kjører min amd xp2000+@2100+ på 57 grader på standard. dette er med en zalman cu-6000 som skal kunne kjøle en xp2700+ men eg har imidlertid et geforce4 ti uten vifte, eg kjører cpu vifta på silent mode (i steden for normal mode). eg har heller ingen kabinettvifter og pc'en står ganske trangt uten noken spesielt bra lufttilførsel, så kabinett tempen er på 51 grader standard. bryr meg egentlig fint lite om kor varm den er, ser du sikkert. fokuserer meir på at de er stille når eg er i windows, sånn at eg kan vere på rommet uten å hørre den evige duren av vifter Lenke til kommentar
Henrikhl Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg har akkurat samme prosessoren, og hadde samme tempen som deg før.(har samme kjøler også) Det jeg gjorde var ; -Jeg hadde på ny kjølepasta( fjernet thermalpadden med thinner) -Kjøpte meg en 80 mm vifte extra, å satte den til å føre luft inn i kabinettet. Gjennomtrekk er viktig! Da jeg hadde gjort alt dette ble tempen senket fra 55 grader idle, til 42/43 grader! Det er mye valutta for pengene. Må også legge til at 55 grader idle ikke er ekstremt farlig, det gjør stort sett ikke noe, men jeg tror ikke jeg vill stilt voltcore noe høyere liksom.... Ich bin Henrik..... Lenke til kommentar
Orak Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 du har helt sikkert en xp2100 med palomino kjerne, og de blir veldig varme. De kjører default 1.75 volt og det er ganske mye kan man si. Så det er ikke noe uvanlig tempratur. Jeg har en selv og den kjører ca 53 ved idle og oppe i 60 ved full load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå