Gunfreak Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) vet det ikke er digitalt, men det er jo spill her er det nye spille bordet mitt, men ymse natur ting. Endret 31. juli 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Av nysgjerrighet må jeg bare spørre: Hva spiller man på et slikt bord? Er det noe turbaserte greier med figurer eller noe? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg har på følelsen av at du ikke er noen frokostperson. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Av nysgjerrighet må jeg bare spørre: Hva spiller man på et slikt bord? Er det noe turbaserte greier med figurer eller noe? div turbaserte spill, med miniatyrer. alt fra amerikanske revolusjonen til Dagens kriger i midtøsten figurer som dette Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Artig. Har en onkel som driver å setter sammen modeller av div WW2 tankser, med belter av metall og påmalt realistisk slitasje osv. Jeg spurte noe lignende på bloggen din Gunfreak, hvordan foregår slike spill i grove trekk? Diggbar høy nerdefaktor ivertfall Fikk litt følelse av OP. Market Garden av bordet ditt Endret 31. juli 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 bordet var bare utstyrt litt random, skal ikke være noe spesielt, kanskje litt bygd over det hele, skal prøve å lage noen korn åkere. det er 2 måter å spille på. 1 er større type spill, med hudrevis av figurer, ofte gruppet sammen i battalioner/regimenter. alstå den minste enhetn er en battalon, så debetyr at enkelte soldater ikke går alene, de er altid sammen, de er da gjerne historiske saker, som de ACW figurene jeg har på bilde 2 og 3, de er 24th Michigain fra Iron Brigade. skalan er ofte 1:20 noe som betyr at 1 figur er 20 virklige soldater, så 24 figurer er da egentlig 480 soldater spillet baserer seg på disse enhetene som flyttes rundt om på bordet i et forsøk på å utslette fienden. for å flytte en enhet trenger du en general som gir ordere. hver runde har så så mange deler. feks. først kaster man tering for å se hvem av spillerne som skal flytte først. så velger man om man vi flytte eller skyte eller begge deler, så velger man om man vil angripe med bayonet. hver runde har opp mot 7 deler som må gjøres. blant annet en moral test, for å se om enhetene kan forsette til neste runde den andre typen er Skimish game, der hver soldat er en soldat og kan bevege seg uavhenig av andre. da har man ofte færre en hundre figurer dette er da idielt for moderne spill som WW2 og senere. dette går også på runder, men man har da ofte spille kort, som er med på å bestemme hvordan spillet blir Lenke til kommentar
Concker Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 hm, høres ut for meg at det er noe av det samme som mange simulator spill på pc. (og ganske likt jeg har på mobilen) er jo sikkert morro og bygge osv. men holder meg nå til data generert skyting og effekter jeg da Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) her kan dere se bordet med figurer på, AWI og WW2 figurer http://apartmentofwar.blogspot.com/ Endret 2. august 2008 av Gunfreak Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ble litt nysgjerrig:P Hvordan bestemmer dere hvem som dreper hvem og slikt da? Hvem som er "best" og hvor lang man kan flytte på seg før den andre skyter Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 man kjøper regel bøker, finnes hundrevis av regelbøker for alle tider/kriger og alle størrelser av kamper, fra bare et dusin soldater til mange tusen. reglene bestemmer hvem som flytter, hvor langt de kan flytte osv. når man skyter på hverandre så er det terniger som bestemmer hvor mye skade man gjør Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ok, hørtes faktisk litt kult ut Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 det er gøy. selv spiller jeg for det meste brigade spill i 1:20 skala. da styrer man ofte en divion på hver side ca. 350 figurer på hver side tar en stund å male og lage baser til alle sammen, men så har man også noe å gjøre. den endre formen jeg spiller er skirmish i 1:1 skala, da moderne og WW2, da styrer man en og en soldat, som da er del av en squad. to helt forskjellige måter å spille, så det blir litt variasjon. pluss at da trenger man bare 50 figurer Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Alltid syntes slike spill har virket veldig interessante, men har liksom aldri helt klart å sette meg inn i det, og jeg kjenner heller ingen som driver med sånt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 vel, det er få som driver med det i norge, men det er millioner av dem i utlandet, selv sverige har mange tusen spillere, og tallet i england og usa er ekstreme. men i norge driver de bare med warhammer reglene er ganske lette, og spillet er altid gøy, man snakker sammen har det gøy å spiller, spillet tar fra en time til en kort kveld. når jeg blir ferdig med begge sider, er alle velkommene til å prøve Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvor lang tid tar vanligvis en runde? Ser veldig tidskrevende ut. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 som sagt alt fra en time til en kveld på den skalaen jeg spiller på. viss begge kan reglene utenatt går det fort, de første rundenene når man begge lærer seg reglene tar det lengre tid. men sånne kjempe store spill, som spilles på stevner, der brettet er 20kvm osv med 10 000 figurer så tar det 3 dager å spille gjennom Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Så det kan minne om forvokst Risk? Tøft Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 ja, det har faktisk en del likheter, men risk er et strategisk spill, mens wargaming skjennerelt er et taktisk spill i risk flytter du hærer, mens i wargaming flytter du deler av en hær Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Akkurat, så det blir mer å planlegge angrep som i et slag hvor man må flanke osv. Litt tettere og mer intenst enn Risk Endret 3. august 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 ja, flanking er en stor der av det, tilpasse formasjoner til hendelser, som om hester kommer, må de forme firkant formasjon, passe på at ordere blir levert og ikke minst bruk av landskap, det er mye lettere å forsvare viss fienden må over en bro for å ta deg, eller å sette folka bak et stein gjerde gir mye beskyttelse fra skytevåpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå