Mikal69 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Heisan, leita litt men fant ingen gode tråder angående Wii chipping. Har en splitter ny "LEH19xx". Hvilken chip bør jeg kaste inn, fungere "Clip-on" versjonene? Intensjonen er selvfølgelig å ta backup av spillene. På forhånd, takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 vel, greia er at 3.3 gjør sånn at chiper ikke kan bli montert på mer, de funker bare hvis du hadde dem fra før. og... DET ER ULOVLIG DIN GJØK. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Selve chippen er vel ikke ulovlig, men du mister garantien. Mener den gjør at du kan spille import-spill du har kjøpt og betalt på lovlig vis. Det er som emulatorer. Selve emulatoren er fullstendig lovlig, men det er ulovlig å laste ned spill til den du ikke allerede eier. Lenke til kommentar
Mikal69 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 vel, greia er at 3.3 gjør sånn at chiper ikke kan bli montert på mer, de funker bare hvis du hadde dem fra før. og... DET ER ULOVLIG DIN GJØK. Alltid trivelig med hobby advokater, stå på, din spurv! Selve chippen er vel ikke ulovlig, men du mister garantien. Mener den gjør at du kan spille import-spill du har kjøpt og betalt på lovlig vis. Det er som emulatorer. Selve emulatoren er fullstendig lovlig, men det er ulovlig å laste ned spill til den du ikke allerede eier. Godt poeng, det blir kanskje litt billigere å importere, samt at det er kanskje ikke alle spill som blir lansert i Norge? Noen som har noe info/anbefalinger angående chip typer? Lenke til kommentar
Mikal69 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Bump, ingen innspill? Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Kommer vel ann på dvd-spilleren eller noe? Jeg har wiikey og den funker fint, har ikke akkuratt merket noen ulemper ved den. søk på qxl etter wii modifisering så ser du. Endret 2. august 2008 av Syvertsen Lenke til kommentar
Syv Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Med tanke på det jeg betalte for N64 spill i mine tenår.... Ja, nintendo fikk en milliard-dom av EU for å ha stimulert til kunstig høye priser. Jeg er selv fornøyd med min D2CKey. ... Endret 2. august 2008 av Syv Lenke til kommentar
Mikal69 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Ja det kommer vell an på hvilket chipset maskinen har, men kan man finne ut av dette uten å åpne den? Har ikke skrujernet som kreves, tenkte jeg skulle bestille det sammen med chip'en. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Har Wiikey selv, og er strålendes fornøyd med den. Fikk chippet den med Espen ved spillchip. Utrolig fornøyd Lenke til kommentar
Syv Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ja det kommer vell an på hvilket chipset maskinen har, men kan man finne ut av dette uten å åpne den? Har ikke skrujernet som kreves, tenkte jeg skulle bestille det sammen med chip'en. D2CKey går for å være veldig vanskelig å installere selv (en haug med loddepunkter etc), prøv et google søk rundt det hele. Lenke til kommentar
Mikal69 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Bestillte en D2Pro med wii-clip, denne fungerte ikke på min maskin da jeg har en D2C2 Må få tak i en D2Pro9 V2 f.eks. Men hvis noen har en eldre Wii og trenger chip, så har jeg en til salgs (D2Pro), send PM. Bilde Lenke til kommentar
Wiikam Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvor mye koster det å chippe wii? Er det noen verksteder jeg kan sende inn til? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 jeg tror ikke det er lurt å chippe, du mister garanti og sånt. jeg fant noen hackere som klarte å softmodde wii til å boote et brent spill med custum frimware. det tror jeg vil funke like bra som modchip om ikke så lenge=O jeg er i det minste veldig spent! Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Kan sende den til div. folk, søk på qxl. Koster rundt 500kr som regel. Lenke til kommentar
ivc Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Det finnes noen sider i Norge som selger modifiseringer: http://www.x-pecmod.com http://www.modnet.no http://www.spillchip.com Endret 3. september 2008 av ivc Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 jeg tror ikke det er lurt å chippe, du mister garanti og sånt. jeg fant noen hackere som klarte å softmodde wii til å boote et brent spill med custum frimware. det tror jeg vil funke like bra som modchip om ikke så lenge=O jeg er i det minste veldig spent! Eit lite google søk og eg fant ut korleis eg kan spele brente spel uten modchip. Lenke til kommentar
Parted Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Gjerne del det med oss bj. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Lenke til kommentar
Parted Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er lovlig å ta backups av egne spill og hvis noen sier noe annet, er det kvakkprat. Men tviler uansett på at du har iso loader så jeg gir beng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå