Gå til innhold

Wii chip anbefalinger

Mikal69

Anbefalte innlegg

Heisan,

leita litt men fant ingen gode tråder angående Wii chipping. Har en splitter ny "LEH19xx". Hvilken chip bør jeg kaste inn, fungere "Clip-on" versjonene?

Intensjonen er selvfølgelig å ta backup av spillene.

På forhånd, takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, greia er at 3.3 gjør sånn at chiper ikke kan bli montert på mer, de funker bare hvis du hadde dem fra før. og... DET ER ULOVLIG DIN GJØK.

Alltid trivelig med hobby advokater, stå på, din spurv!

Selve chippen er vel ikke ulovlig, men du mister garantien. Mener den gjør at du kan spille import-spill du har kjøpt og betalt på lovlig vis.

Det er som emulatorer. Selve emulatoren er fullstendig lovlig, men det er ulovlig å laste ned spill til den du ikke allerede eier. ;)

Godt poeng, det blir kanskje litt billigere å importere, samt at det er kanskje ikke alle spill som blir lansert i Norge?

Noen som har noe info/anbefalinger angående chip typer?

Lenke til kommentar

Kommer vel ann på dvd-spilleren eller noe? Jeg har wiikey og den funker fint, har ikke akkuratt merket noen ulemper ved den.

søk på qxl etter wii modifisering så ser du.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Med tanke på det jeg betalte for N64 spill i mine tenår.... Ja, nintendo fikk en milliard-dom av EU for å ha stimulert til kunstig høye priser. Jeg er selv fornøyd med min D2CKey.

...

Endret av Syv
Lenke til kommentar
Ja det kommer vell an på hvilket chipset maskinen har, men kan man finne ut av dette uten å åpne den? Har ikke skrujernet som kreves, tenkte jeg skulle bestille det sammen med chip'en.

D2CKey går for å være veldig vanskelig å installere selv (en haug med loddepunkter etc), prøv et google søk rundt det hele.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
jeg tror ikke det er lurt å chippe, du mister garanti og sånt. jeg fant noen hackere som klarte å softmodde wii til å boote et brent spill med custum frimware. det tror jeg vil funke like bra som modchip om ikke så lenge=O jeg er i det minste veldig spent!

Eit lite google søk og eg fant ut korleis eg kan spele brente spel uten modchip.

Lenke til kommentar
#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...