Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp, dataen min er skrivebeskyttet!

Anbefalte innlegg

Hei,

har seg slik at alle mappene på datamaskinen min har fått en rar form for skrivebeskyttelse!

i egenskaper på mappene så står det dette:

"skrivebeskyttet (gjelder bare for filer i denne mappen)"

prøver jeg å endre dette, så blir det tilbakestilt så fort jeg åpner lukker egenskapsmenyen for mappen...

det er imidlertid ikke så forferdelig som det høres ut som da alle filene i mappene faktisk ikke er skrivebeskyttet. det eneste problemet jeg har opplevd er at det er klin umulig og endre id3 koden på mp3 filene mine!

googlet litt rundt på nettet og fant en artikkel som beskriver problemet mitt. løsningen er , i følge artikkelen, å skrive en komando i windows ledetekst, men for meg så står det bare at jeg ikke har tilgang (ja, jeg er admin.)

er det noen som har lignende problem og kan hjelpe meg??

hvis ikke, er det da noen som vet om et program som overstyrer windows og tvinger vista til å skru av skrivebeskyttelsen??

takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det står i artikkelen du linket til: Dette betyr ikke at filene er skrivebeskyttet. Det er alltid slik i Windows at mapper vises som skrivebeskyttet.

Problemet ditt er altså noe annet.

Hva bruker du for å endre ID3 koden? MP3 filer har jo flere typer av ID3 tags, kan være at du endrer den ene men viser den andre?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har et lignende problem. Alle filer på hele pc'en min er skrivebeskyttet. Jeg kan ikke slette, endre navn eller flytte filer. Kopiere kan jeg gjøre innad på en disk. Ikke mellom de tre separate diskene. Derav ikke flytte over på minnekort o.l. Vet ikke om jeg kan ta backup på noen måte. Jeg kjører Win XP Pro SP3 Norsk og SATA-2 disker. Går jeg inn på egenskaper på en fil eller mappe står den som skrivebeskyttet merket med en grønn firkant, ikke grønn hake. Jeg kan slå den av å velge bruk, men går jeg inn igjen vil den fortsatt være skrivebeskyttet. Jeg skulle egentlig oppdatere til Vista Ultimate denne uken. Om jeg bare gjør dette vil det vel kanskje ordne seg men og kanskje bare på systemdisken min? Noen som har forslag foruten det som her er nevnt. Har btw. søkt etter virus og spyware/malware med AVG, F-secure og AD-Aware.

håper noen har noen tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...