Gå til innhold

Har jeg gjort et kupp?

Anbefalte innlegg

Satt å bladde gjennom annonser på bærbare PCer her en dag og kom over en Dell XPS Gen 2 maskin med følgene specs:

post-33354-1217514257_thumb.jpg

Prosessor: Pentium M 770 - 2,13GHz

Chipset: Intel i915PM

RAM: 1GB DDR2-533 RAM

Harddisk: 60GB HD

Grafikk: Geforce 6800 Ultra Go

Skjerm: 17" WUXGA (1920x1200) - (blank skjerm)

Optisk drev: DVD brenner

Annet: WLAN og Bluetooth

med orignal Win XP Home og alle CDer.

Maskinen skulle fremstå som ganske strøken, batteri virker også fint.

Selgeren hevdet at det var ett problem med PCen - defekt skjermkort.

Han mente at skjermen klikka når han prøvde å legge inn skjermkortdriveren og han trodde det måtte byttes ut. Jeg spurte ikke hva han definerte som klikking (artifacts, blåskjerm, svart skjerm, flimring osv..) eller om han har prøvd andre drivere, langt inn driver manuellt istedetfor å kjøre setup, prøvd safemode, resette BIOS osv, men regner med at han ikke har prøvd dette. (Virka som en ikke så alt for datakyndig person :p )

PCen er forresten på vei i Posten nå, så jeg har ikke fått sjekket ut problemet enda.

Men ja - jeg betalte 1600kr for den, er det et godt kjøp? Jeg har ikke så stor peil innenfor laptoper, men jeg tenkte dette var et vinn-vinn kjøp. Herregud, PCen kosta 20.000 ny i 2005.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du finner ut av problemet med skjermkortet og det ikke skaper noen problemer for deg så er kanskje prisen grei nok, den er ikke verdt mer ihvertfall. Hvis det derimot viser seg å være et reelt problem med skjermkortet som skaper problemer så er det definitivt IKKE et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Er ikke det svinbillig da?

Har sett at bærbare PCer har blitt veldig billige de siste par årene, men alikevel ser jeg rundt omkring at folk skal ha kanskje opp til 1000 lappen for en gammel P3/P4 laptop..

Jeg vil kalle det et kupp, i alle fall. Viste seg at maskinen hadde 80gb harddisk og ikke 60. Det var heller ikke noe problem med skjermkortet. La inn driveren manuelt bare for å teste og det gikk uten problemer :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...