Gå til innhold

reinstaller windows xp på mac book(bootcamp)

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har en mac book med tiger som jeg har installert xp ved hjelp av bootcamp

men no har jeg et lite problem xp har kresjet(når jeg starter opp macèn som windows så kommer skriveborde opp og etter noen sekunder kommer bluescreen så jeg må reinstaller xp

så jeg lurer på hvordan jeg gjør det, er det bare å trykk inn en knapp når xp starter eller må jeg gå innom bootcamp?

nb! bootcamp lisensen for tiger er utgodt så tror ikke jeg kan bruk den.

trneger hjelp og takker for svar

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pressing av Alt når en slår på maskinen skal gi opp en bootmeny ved oppstart.

ja da får jeg opp om jeg ska start som mac os eller windows sitt os men jeg trenger å kom inn i bios får å få te å reintaller windows eller hvis det går ann på en anna måte

Lenke til kommentar

ja har prøvd å reinstaller xp flere ganger no, aller først slettet jeg alt på disk c så oppretta jeg en ny partisjon eller hva det heter, så når den er ferdi oppretta restarter marskina seg og hvis jeg booter den med ALT knappen igjen kommer det opp MAC WINDOWS OG EN WINDOWS CD men samme om jeg trykker på windows eller windows cd så spør den om jeg vill instaler windows som det gjor forste gangen så sjer det akuratt det samme som sist at den restarter etter den har oppretta partisjonen, med andre ord går den bare rundt å rundt får liksom ikke til å installer windows:(

er det faktisk mulig å reintaler windows xp på mac tiger? er det noen her som har gjort det?

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...