peetah Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Så gjennom noen litt eldre bilder her og prøvde meg litt frem i nye lightroom 2, som btw er et veldig fint program til enkel redigering og organisering. Jeg synes blandt annet dette bilde av en strand i Spania ble veldig stilig. Jeg syntes det passet veldig godt med sterke farger og en del clarity, jeg liker også flatekontrasten veldig godt, men hva synes dere?... Fyr løs, takker for både kritikk og ros! Endret 31. juli 2008 av peetah Lenke til kommentar
pederk Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Det er undereksponert! Om du ordner det så har du et dritfint bilde. God kvalitet, rett horisont, interessante folk og fine farger. Dette er noe du stolt kan henge på veggen - straks du får ordnet at det er for mørkt/undereksponert. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Organisert kaos, var ordene som slo meg. Flott å se på, masse fine fargekombinasjoner. Jeg ville muligens croppet det pittelitt i bunnen, det er en stygg skygge der, og klonet vekk to av de hvite gjenstandene (bølger eller båter) på sjøen. Noe slikt, bare at det kanskje bør gjøres litt mer nøye: Si ifra om du vil at jeg skal fjerne det. Endret 31. juli 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
peetah Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Enig i at din var finere Pusur1993, og takk for kritikk. Pederk: Undereksponering gir generelt sterkere farger så dette var noe av intensjonen. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Klipp gjerne litt på bunnen og. 1/3 bakke og 2/3 vann + himmel. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 De blir fint i en så streng tredeling. Man skulle ønsket å være nærmere parasollene, og at det var litt færre av dem. Men det er greit. Kanskje litt upop å gå nærmere med kamera. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Blir da ikke slappe farger av +0,66 EV. Forresten, sjekk hvordan det ser ut med square crop av venstre side av bildet. Endret 31. juli 2008 av pederk Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vil påstå at du mister for mange detaljer ved å overeksponere med såpass mye. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Hovedsaklig i sanden, spesielt i midten, men også i ting innimellom den. Himmelen mister også farge. Men om det ser korrekt ut for alle andre (jeg har hittil bare hørt deg uttale seg om det), så er det vel denne elendige skjermen. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Skjermen min er ikke til å stole på heller, så jeg vet ikke helt. Jeg kan se at det ikke er særlig med detaljer i sanden i midten, men det var ikke mye der fra før av. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 Nå har jeg kommet meg på en PC med en brukbar skjerm, og nå ser jeg at bildet var undereksponert. Men jeg synes likevel at 2/3 trinn var en smule mye. Hva med 1/2 eller litt mindre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå