Nidaroo Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har en venn av meg, som ønsker å komme seg opp i vekt.. Han spiser sånn uregelmessig, og føler seg ikke alltid sulten. Noen generelle råd for hvordan han kan komme seg opp i vekt? Og for at kroppen bygger seg opp? Spise mer av det, og det? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har en venn av meg, som ønsker å komme seg opp i vekt..Han spiser sånn uregelmessig, og føler seg ikke alltid sulten. Noen generelle råd for hvordan han kan komme seg opp i vekt? Og for at kroppen bygger seg opp? Spise mer av det, og det? Han kan jo prøve å spise mer, men da blir han bare feit. Det beste er vel å spise så sunt som mulig, samtidig trene til den grad det passer, deretter spise seg mett. Trener du vil kroppen automatisk trenge mer energi, du vil bli sulten oftere, og mer sulten når du først blir sulten. Dette er vel den sunneste måten å legge på seg, altså legge på seg muskler, ikke fett. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Har en venn av meg, som ønsker å komme seg opp i vekt..Han spiser sånn uregelmessig, og føler seg ikke alltid sulten. Noen generelle råd for hvordan han kan komme seg opp i vekt? Og for at kroppen bygger seg opp? Spise mer av det, og det? Han kan jo prøve å spise mer, men da blir han bare feit. Det beste er vel å spise så sunt som mulig, samtidig trene til den grad det passer, deretter spise seg mett. Trener du vil kroppen automatisk trenge mer energi, du vil bli sulten oftere, og mer sulten når du først blir sulten. Dette er vel den sunneste måten å legge på seg, altså legge på seg muskler, ikke fett. Ja, vi trener masse. Har vel trent i 3-4 år nå. Eneste problemet hans er vekten, i forhold til størrelse er han i minus. Ikke noe unormalt tynn. Men, han føler han presser armene ovenfor resten. Derfor lurer han egentlig på hva som er "feilen". Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har en venn av meg, som ønsker å komme seg opp i vekt..Han spiser sånn uregelmessig, og føler seg ikke alltid sulten. Noen generelle råd for hvordan han kan komme seg opp i vekt? Og for at kroppen bygger seg opp? Spise mer av det, og det? Han kan jo prøve å spise mer, men da blir han bare feit. Det beste er vel å spise så sunt som mulig, samtidig trene til den grad det passer, deretter spise seg mett. Trener du vil kroppen automatisk trenge mer energi, du vil bli sulten oftere, og mer sulten når du først blir sulten. Dette er vel den sunneste måten å legge på seg, altså legge på seg muskler, ikke fett. Ja, vi trener masse. Har vel trent i 3-4 år nå. Eneste problemet hans er vekten, i forhold til størrelse er han i minus. Ikke noe unormalt tynn. Men, han føler han presser armene ovenfor resten. Derfor lurer han egentlig på hva som er "feilen". Hva mener du med det jeg uthevet? Jeg kan vel egentlig også legge meg under kategorien "i minus i forhold til størrelse(høyde regner jeg med)". Er ikke spesiel høy heller, men litt tynn vil en vel si. Det mener hvertfall diverse besteforeldre. Jeg har ikke variert noe særlig i vekt -+ 1kg på 2 år. Fra jeg var 18 til nå 20. Trener litt med vekter og har ved den trengingen bygget litt mer på overkroppen, men ikke steget betydelig i vekt. Om dere allerede trener så kan det jo hende at det er feil type trening dere driver med. Utenholdenhetstrening er ikke tingen om du vil legge på deg. Se på 5000m eller 10000m løperne. Mens hard trening over korte intervaller vil øke muskelmassen om kroppen får nok næring til å bygge seg opp. Siden du sier at matlysten ikke er helt til stedet kan det også være at kroppen ikke får nok næring til å bygge opp musklene etter trening. Dette vil jo føre til at musklene brytes ned istedenfor opp. Så kanskje forsøk mindre, men hardere trening med tanke på spesifikke muskler (der han vil legge på seg). Spis for all del nok mat, ellers vil effekten snu helt opp ned. Altså du vil bryte ned muskelmasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå