cruelphotography Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 1 stk jente noen av dere kanskje kjenner igjen fra ett par tidligere tråder her i BK =) Fortsatt klassisk osv, men kommer endel ikke klassiske studiobilder snart, som jeg gleder meg til jeg har tid til å redigere (men må nesten komme i andre rekke etter bryllupp osv) 1d mk ii + 24-70L + sigma st dg på OC kabel i liten softbox på en solfylt dag =) hele serien, S/H og Farge: http://s115.photobucket.com/albums/n320/cr...l/linn%20heidi/ -www.cruelphotography.com Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Det siste bildet var ikke så verst, men søylen burde vært rett. Men egentlig liker jeg ikke noen av dem noe særlig, og det skyldes location. Den er ikke bra. Det er ikke industrielt, og det er heller ikke pent. Merkelig sted du har valgt. Er det under en bro? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Usikker på hva jeg mener om de bildene du har valgt ut, men en ting er sikkert. Av alle bildene du har lagt ut likte jeg dette best. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Det er ikke min genre dette, så ta kommentarene som du synes selv. Uansett er dette et godt stykke over mitt eget nivå. Enig med PM i at location virker litt umotivert. For meg ødelegger det for mye, og jeg vet at du egentlig kan levere mye bedre enn dette etter hva vi har sett tidligere. På min skjerm er det litt for stor forskjell på lysnivået på beina hennes. Særlig på det første. Den venstre foten lyser nesten ut av bildet. Jeg synes også du har plasert henne litt vel nært søylen/veggen. Men på det siste i sort/hvitt fungerer plasseringen bedre da utsnittet er tettere og den relative avstanden til søyla blir større. Litt skjevt det også, men det er jo lett å rette på. I og med at hun er så solbrun blir det store kontraster rundt fingrene i S/H Fint uttrykk og god kontakt i alle tre bildene, best i det tettere utsnittet (kanskje fordi det er nærmere). Positurene liker jeg bare midt på treet. I det midterste gjør det noe rart med kjolen hennes også. Fargene liker jeg, bortsett fra at betongen ikke er ren nok, eller møkkete nok. Blått står fint til huden hennes, kankje blåtonen skulle vært en anelse lysere? Alt i alt blir det "litt under midt på treet" på Cruel-skalaen. Det er fordi denne skalaen går veldig høyt. (Er det innlevering av oppgaver snart, siden du er så aktiv poster om dagen?) - Rams Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 PM, nei, det er ikke under en bro, det er under en veranda i ett boretslag. Valgte den location fordi jeg tenkte den gjorde seg bra i S/H, og er litt røffere enn en helt nøytral bakgrunn / grøntmiljø bakgrunn. Synes betong teksturen er litt stilig. Gorp, det bildet er jeg også ganske fornøyd med, men det hører til en lifestyle serie og ikke denne serien - så det er derfor jeg ikke la det til i denne tråden. Det jeg har mest behov for kritikk / kommentarer på er i all hovedsak objektiv ting, alà teknisk, ifht posering, kamerateknisk og etterbehandling(med tanke på at det skal være naturlig), Og om det er ting i bakgrunnen som forstyrrer mye etc. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Bittelitt kritikk: Har ikke sansen for hvordan du komponerer/beskjærer så det såvidt er noe mellom modellens føtter og nedre kant av bildet. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 rams, takk for fin og utfyllende kommentar; stemmer nok bra at den ene foten er endel lysere, står hakket nærmere blitzen min, tenker jeg. kan se om jeg evt. burner den nærmeste pittepittelitt nå før jeg leverer. kanskje det hadde funket med en litt lysere blåtone ja, men vet ærligtalt ikke om jeg orker å gjøre det. mulig jeg gjør det på det ene bildet jeg velger ut fra serien til å ha på hjemmesiden min. se om jeg evt. slenger på litt ekstra tekstur også da =) har endel betong teksturer liggende. skal poste ferdig verk i denne tråd da jeg gjør det. ja, innlevering av 6 oppgaver på fredag nå, 1 oppgave med 12 helfigurer, klassisk, i det gylnesnitt. 2 oppgave med 6 halvfigurer, klassisk S/H 3 oppgave med 12 helfigurer, lifestyle, S/H 4 kjærestepar, 3 oppstillinger, nærportrett, halvfigur og helfigur av alle oppstillingene 5 hvitbalanse test(med forklaring) med ett par bilder printet 6 lysmålingsøvelse med interiør, eksteriør, portrett, studio og ute, direkte og indirekte lysmåling. spørs om jeg poster opp kjærestepar og lifestyle serien her også senere, men har jo bare en post om dagen her pederk; det er mest pga jeg ville ha hodet i det gylna snitt ca, ifht oppgave beskrivelse. + jeg liker slik komposisjon, synes det får bena til å virke kortere enn om jeg har masse rom under. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg liker locationen og synes det passet i S/H. Liker dog ikke att bildene ikke er rette. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Er enig i det som er blitt sagt ovenfor, men ønsker å føye til en liten tanke som slo meg da jeg så på S/H bildet; hadde vært artig om kjolen hadde sine orginale farger, mens resten av bildet var i S/H Bare en tanke altså.... EDIT: Pen jente forresten Endret 31. juli 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Det er det forferdelige pukken som ødelegger hele greia. Det er derfor den i sorthvitt fungerer hvis det blir rett. Men de i helfigur får meg til å tenke boligområde. Det ble fryktelig suburban. Jeg tenkte gangbro eller tunnelen under hovedveien som fører til suburbia. Jeg tror nå heller det skyldes latskap. Det er varmt, så når dere kom ned trappen begynte dere bare å tenke på de leskende flaskene med brigg og selters som står i kjøkkenskapet. så dere trengte en nær location. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Liker det første bildet best. Fine linjer og derav god komposisjon. Usikker på hvordan jeg liker at en betongstripe går gjennom hodet hennes, men kanskje er det bevisst (?). Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Zettec, se om jeg får rette de opp litt, ja =) Von-sch, ikke nødvendigvis en dum tanke, men synes det blir litt for klisje, har sett det for mange ganger =) PM, det ER jo i en servicebolig blokk, som ligger ved hovedveien, så ser ut som du pinpointer locationen ganske bra. Men den er bevist, og ikke pga latskap =) Brukt den til 3 shoots den siste uka. Though, denne delen brukte jeg bare på 2 av de. Icefox, nei, det er ikke bevisst at de skal gå gjennom hodet hennes nei, og det er uten tvil negativt. Hadde egentlig håpet at de ble såpass oof selv på helfigurer at det ikke ble ett stort problem (det ble de ikke, though). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Jeg tror fremdeles at det var flaskene med brigg og selters som lokket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå