HDSoftware Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Heisan folkens. Har laget meg en WEB control som ser neo slik ut: <%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="advLeftMenu.ascx.cs" Inherits="A2.TheSite.Controls.advLeftMenu" %> <link href="../CSS/StyleSheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <table width="187" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0"> <asp:Repeater runat="server"> <HeaderTemplate> <tr height="17"> <td align="center" valign="middle" class="LeftMenuTop"> <span class="LeftMenuHeader"> <asp:Label ID="LefMenuHeaderLabel" runat="server" Text="Menu"></asp:Label> </span> </td> </tr> </HeaderTemplate> <ItemTemplate> <tr> <td align="left" valign="top" class="LeftMenuItem"> <table width="187" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td width="12"> </td> <td width="159" align="left" valign="top"> <asp:HyperLink ID="LeftMenuItem" runat="server" Text="Menu Item"></asp:HyperLink> </td> </tr> </table> </td> </tr> </ItemTemplate> <FooterTemplate> <tr> <td align="left" valign="top" class="LeftMenuBottom"> </td> </tr> </FooterTemplate> </asp:Repeater> </table> Når jeg bruker denne så ønsker jeg å styre innholdet i denne kontrollen. Har derfor to spørsmål: 1. Kan jeg på en enkel måte lage noe konstruktøren til klassen som genereres for å fylle menyen? 2. Hvordan kan jeg kontrollere hva som er trykket på ? Som dere ser så har jeg prøvd å løse nr. 2 ved å putte inn en HYPERLINK og dermed putte på en URL, men jeg ønsker en mer elegant måte en dette, som å sjekke i C# kode hva som blir trykket på og håndtere derefter. Må da være mulig dette? eller? Ole Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) * Override OnCreateChildControls. Lag kontrollene her. Ikke i konstruktøren. Hekt deg også på eventer som OnClick, etc her. Hvis du skal ha flere kontroller som i menyen din f.eks. kan det være greit å se på OnCommand (+ properties CommandName, CommandArgument) også. * Ved uthenting av properties (f.eks. hvilken som er valg,etc) huske å kjøre EnsureChildControls først. Husk at kontrollen din "restarter" for hver request. Derfor må du for hver request lage alle kontroller på nytt igjen. For å bevare state i kontrollen bruk ViewState eller ControlState. Endret 31. juli 2008 av jorn79 Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Takker for svar i begge trådene. Jeg skal studere dette og sde hva jeg får til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå