_tHokA_ Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Er nok mange som alt vet det, men til de som ikke vet det så bruker 4850 kortene å bli veldig varme. Nå i sommervarmen var det 80'C på GPUen uten load. Selv synes jeg det var litt mye så jeg kjøpte meg en Zalman VF900-cu og vips. Nå er det kun 39-40'C på GPU. Så den zalman kjøleren anbefales på det kjøligste (sikkert noen skrive leif.. hehe) Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Er nok mange som alt vet det, men til de som ikke vet det så bruker 4850 kortene å bli veldig varme. Nå i sommervarmen var det 80'C på GPUen uten load. Selv synes jeg det var litt mye så jeg kjøpte meg en Zalman VF900-cu og vips. Nå er det kun 39-40'C på GPU. Så den zalman kjøleren anbefales på det kjøligste (sikkert noen skrive leif.. hehe) Flott å vite siden jeg selv har en sånn kjøler og vurderer et 4850 til htpcen. Lenke til kommentar
Gravlaks Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Men, trenger du ikke noen ekstra kjøleribber til de modulene (4 grå og 8 små svarte i bildet) som orginalkjøleren kjølte ned? Ser at det bare følger med 8 kjøleribber med Zalman sin, og det er bare nok til de 8 minnemodulene på kortet (lengst bak på bildet). Lenke til kommentar
Gravlaks Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 kjøpe ekstra? Jepp, tenkte det, men lurer på om det funker/er trygt uten noe på, sitter nemlig med et kort her selv nå. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) funker jo sikkert kommer vell an på om det er god luft flyt i kabinette... Endret 1. august 2008 av Submit Lenke til kommentar
EiviHans Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Ser bra ut detet her. Lurer bare på hvordan det blir hvis man skal kjøre 4850 i crossfire? Lenke til kommentar
Gravlaks Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Akkurat koblet til Zalman vf900cu, og temp i vista etter oppstart er 34 grader, mot 73-78 tidligere (idle). Samt herlig stille, er PSU og harddisker som er hovedstøykilde nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå