oOleE Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 jeg har en corsair 550 watts strømforsyning (husker ikke helt navnet ;P), men er det farlig at psu vifta ikke går, altså at jeg ikke har koblet den i. Kan psuen overopphete eller lignende? god sommer Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ja absolutt! Jeg ville koblet til Viften straks. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) greit, haha nå har pcen gådd i 2 måneder slik, så faktisk ikke viftekabelen til psu da jeg bygde pcen Endret 31. juli 2008 av oOleE Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Merkelig, har selv en 550 watter Corsair PSU, og Viften går av seg selv. Har du vært inne i selve PSU'n å tatt vekk vifte-tilkoblingen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Man kan ikke koble PSU vifte til eller fra uten å skru opp PSU. Tipper at du tenker på en kabel med 3-pins viftekontakt som kan plugges i hovedkort? Det spiller ingen rolle om den er plugget inn, den gjør det bare mulig å lese av turtallet på vifta i PSU (med et egnet program). Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hee, synes det var merkelig skjønner du (derfor jeg spurte). Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Merkelig, har selv en 550 watter Corsair PSU, og Viften går av seg selv.Har du vært inne i selve PSU'n å tatt vekk vifte-tilkoblingen? mener du att du ikke har koblet til noen 3/4 pins vifte kabel til hk? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det eneste PSU-kablene jeg har koblet til Hovedkortet, er CPU (8- pinner) og ATX-kontakta (24). Også selvsagt to 8-pinner til 8800 gtx kortet mitt, og Molex til vifta på GPU'n. Og Harddisk/DVD/optisk. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 hmm okei, jeg sa at den ikke går rundt fordi når jeg ser fra utsiden av kabinettet så ser det ut som en vifte står stille inne i psuen, jeg skal sjekke dette senere, takk for svar Giallorossi og hårek Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ville tatt tak i det så fort som mulig, ja. Om viften ikke spinner, så er det noe galt med PSU. Ekstrem varme vil kutte ned på levetiden til PSU ganske kjapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå