GoldenHymn90 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) http://golden-hymn.blogspot.com/ På hovedbildet der overskrifta er, så ser dere at de to nederste kantene er avrundet. Jeg vil gjerne at de to øverste kantene også skal ha samme form. Er det noen som kan være så snill å hjelpe meg med det? Jeg snakker da om en endring i html-kodene. Endret 2. august 2008 av apegutt_90 Lenke til kommentar
Per Kristian Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hvis dette bildet består av ett stort bilde (som det antakeligvis gjør), kan du åpne bildet i en bilde-editor (som Photoshop), og så avrunde kantene der. Du kan ikke avrunde kanter ved hjelp av HTML. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Du kan ikke avrunde kanter ved hjelp av HTML. Klart man kan, eller med CSS hvertfall. Link. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Hvis dette bildet består av ett stort bilde (som det antakeligvis gjør), kan du åpne bildet i en bilde-editor (som Photoshop), og så avrunde kantene der. Du kan ikke avrunde kanter ved hjelp av HTML. Men da jeg la til bildet innpå html-koden, så ble de to nederste kantene avrundet automatisk. Men merkelig nok ble ikke de to øverste avrundet. Her er bildet som ble brukt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det enkleste er nok å bare avrunde kantene på bildet ja. Prøv å bruk dette bildet istedet. Her har jeg avrundet kantene i toppen. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Det enkleste er nok å bare avrunde kantene på bildet ja. Prøv å bruk dette bildet istedet. Her har jeg avrundet kantene i toppen. Tusen takk for hjelpa, Phax Har fikset det nå. Må husk å ikke fjerne bildet fra innlegget siden jeg har direktelink til det vedlegget. Endret 31. juli 2008 av apegutt_90 Lenke til kommentar
Per Kristian Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Har gravd litt, og funnet ut at følgende CSS avrunder kantene på en boks: (Fungerer dessverre ikke i IE, noen som har peiling på hvordan man fikser det samme i IE?) -moz-border-radius: 10px 10px; Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Jeg har funnet ut at bloggen min ser helt annerledes ut med FF enn med IE. Jeg liker ikke utseende på bloggen min med IE i det hele tatt, og lurte på hvordan det er mulig å gjøre sånn at begge nettleserne får samme resultat? IE: FF: Hvis det ikke går an å tilpasse slik at begge nettleserne får det samme utseende, hvordan kan jeg skrive at siden er best egnet med FF helt øverst til høyre hjørne av siden da? Endret 2. august 2008 av apegutt_90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå