Knut_Andreas Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Lurer på om jeg skal investere i et nytt skjermkort for å få bedre ytelse ved 3d-modellering av forholdsvis store terreng-modeller. Pc'n min er fire år, og jeg er litt i tvil om jeg burde skaffe meg en helt ny, eller å oppgradere enkelte komponenter. Spesifikasjoner: CPU: Intel P4 3.0 GHz Minne: 3 Gb DDR-DIMM Skjermkort: Sapphire Radeon X600XT 128MB DDR Hovedkort: ABIT AG8-3rd Eye Er det først og fremst noen som kan fortelle meg om jeg vil merke stor forskjell ved kjøp av et nytt skjermkort? Bør jeg kjøpe et kort beregnet spesielt for CAD (eks. Nvidia Quadro)? Jeg bruker nemlig bare Sketchup 6.0 til 3D-modellering og Artlantis til rendering, så det er ikke de mest avanserte 3d-visualiserings programmene som er tatt i bruk. Evt. noen gode anbefalinger av skjermkort? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 kommer ann på mye, har du pci express eller agp port for eksempel? Lenke til kommentar
Knut_Andreas Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 kommer ann på mye, har du pci express eller agp port for eksempel? Det er pci express. Vil det være kompatiblet med kort med pci express 2.0? Link til hovedkortet: http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard...p;fMTYPE=LGA775 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ja, men spørs om ikke CPU'en din blir en kraftig flaskehals ved oppgradering av skjermkort. Ville heller spart opp og satt sammen et nytt oppsett Lenke til kommentar
Knut_Andreas Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Ja, men spørs om ikke CPU'en din blir en kraftig flaskehals ved oppgradering av skjermkort. Ville heller spart opp og satt sammen et nytt oppsett Ja, jeg frykter at det fort kan bli litt bortkastede penger. Spørs om ikke det er en bedre investering å spare opp til en helt ny maskin. Takk for tilbakemeldingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå