Timeo Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Og jeg forstår fremdeles ikke hva dere mener med "bare prøv". Jeg kan ikke bare prøve. Det er ikke en musikkgruppe man tar et valg om å følge/like. Det er et verdenssyn. Det er ikke stort værre enn å anskaffe en bibel og/eller bli del av en kristen menighet. "Troen kommer av forkynnelse", og du sier jo selv at "Jeg er sikker på at flere teister har forrandret standpunkt, enn motsatt pga the www.", så da sier det seg selv at for å bli en kristen, så bør du slutte å fylle hodet med søppel og istedenfor konsentrere deg om ting som er viktig. Søppel er ting som fører til fortapelse, Viktige ting er det som gir deg evig liv. Men jeg antar at du bare tror at jeg er en skrulling uansett. Jeg vet at Gud eksisterer. Jeg kan vedde alt jeg har på dette og vet at du vil tape. Han er med meg hver dag. Han er den som holder meg oppe gjennom livet. Han er den som gir sjelen min fred. Men alt dette er bare påstander fra et tilfeldig individ du møtte på internet og ikke noe du bør bry deg nevneverdig om. Statistisk sett så er jeg jo bare en skrulling, ikke sant? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Nei du er ikke en skrulling bare fordi du er religiøs. Men basert på mye annet jeg har lest fra deg virker du bitte litt skrullete ja Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Nei du er ikke en skrulling bare fordi du er religiøs. Men basert på mye annet jeg har lest fra deg virker du bitte litt skrullete ja Kor 4,10 Vi er dårer for Kristi skyld, dere er kloke i Kristus. Vi er svake, dere er sterke. Dere får ære, vi får skam. Sånn er livet. Men tid for litt søvn. God natt Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har egentlig ikke blitt veldig påvirket av dette forumet. Jeg var allerede ateist før jeg kom til dette forumet, og har ikke blitt noe sterkere ateist enn før. Samtaler med kristne, bøker og dokumentarer er definitivt det som har påvirket meg mest. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg tror dette forumet har bidratt til at jeg har begynt å tenkte litt mer over ting, og kanskje på den måten har vært èn faktor til at jeg gradvis har endret livssyn i løpet av det siste året.. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg skulle gjerne svart ja, men i så tilfelle er det nok i ekstremt liten grad, selv om jeg alltid forsøker å være åpen og ta til meg det som ligger bak andres syn. Det jeg liker med diskusjonsforum generelt er at det er plass til alle. I en "live" diskusjon er det gjerne de mest høyrøstede og mest karismatiske som snakker mest, mens andre blir overskygget. Her er alles ord like tydelige, og man kan ta seg tid til å lese alles mening. I tillegg er det kanskje enklere for de som føler at de har en litt upopulær mening å uttrykke den her enn det ville vært i det virkelige liv. Da gjenstår det bare å tolke meningen bak disse døde ordene på skjermen, og forsøke å få like mye ut av dem som man får ved hjelp av kroppsspråk, tonefall og så videre. Mine opplevelser med mennesker er at de beste resultatene får man ved å styre ting på en slik måte at mottakeren selv tror at det er han/hun som selv har kommet frem til svaret - som du hadde tenkt ut på forhånd - og at han/hun gjerne startet "under" deg men fikk følelsen av å kommer "over" til slutt. Bor det en liten Sokrates i deg kanskje? Jeg er helt enig, det er en effektiv måte å få fram et poeng på de gangene det faktisk er mulig å gjennomføre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå