Gå til innhold

EOS 1Ds Mk3 = 450D med 16kg bly og 21mp

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli litt deprimert her. Dere skulle visst hvor mye penger jeg har brukt på fotoutstyr nå. Jeg droppa Hasselblad fordi kona satte foten ned når hun fant ut planene mine. Så det ble Canon sin største modell og jeg tok med 24-70mm f2,8. Har prøvd det litt i dag og kan ikke si det var rare forskjellen til mitt 450D. zoomen var også skuffende på linsa. Altså 70mm er ikke mye må jeg si! :( Du må vel opp i 3-400mm for å komme nærme det du skal ta bilde av. Synes det var en del støy i mørke partier også. Samme som 450D. Hvis det er normalt synes jeg slr suger litt.

Siste forsøk får bli fullformat, men nå velger jeg ¤”#%”# meg Nikon istedenfor og prøver D3. Skal prøve dette her litt til først. Skal på tur til helga. Jeg kan ikke forstå hva poenget er med et så stort gods!

Jaaa, det var jo _hakket_ raskere i serie da. Det må vi ikke glemme.

Men når du skalerte ned til 1024 ganger ett eller annet var det ikke noe spess forskjell. Også til den prisen da.

Pffffffffffffffffffffffff............... :(:wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå begynner jeg å bli litt deprimert her. Dere skulle visst hvor mye penger jeg har brukt på fotoutstyr nå. Jeg droppa Hasselblad fordi kona satte foten ned når hun fant ut planene mine. Så det ble Canon sin største modell og jeg tok med 24-70mm f2,8. Har prøvd det litt i dag og kan ikke si det var rare forskjellen til mitt 450D. zoomen var også skuffende på linsa. Altså 70mm er ikke mye må jeg si! :( Du må vel opp i 3-400mm for å komme nærme det du skal ta bilde av. Synes det var en del støy i mørke partier også. Samme som 450D. Hvis det er normalt synes jeg slr suger litt.

Siste forsøk får bli fullformat, men nå velger jeg ¤”#%”# meg Nikon istedenfor og prøver D3. Skal prøve dette her litt til først. Skal på tur til helga. Jeg kan ikke forstå hva poenget er med et så stort gods!

Jaaa, det var jo _hakket_ raskere i serie da. Det må vi ikke glemme.

Men når du skalerte ned til 1024 ganger ett eller annet var det ikke noe spess forskjell. Også til den prisen da.

Pffffffffffffffffffffffff............... :(:wallbash:

Jeg kjøper det av deg for halv pris så er du kvitt det:-)

Lenke til kommentar

1Ds er det største fullformatkameraet som finnes, og D3 er en god klasse under. Så det byttet er helt unødvendig, i og med at det ikke tar like gode bilder.

Unnskyld at jeg sier det, men du er altfor uerfaren til å få noe ut av dette utstyret. Du har langt under det minimumet av peiling som rettferdiggjør det å bruke så mye penger. Perler for svin kaltes det før i tiden.

Når du ikke på forhånd visste hvor lang en 70mm er, så vil jeg si at du ikke kvalifiserer til noe mer enn 40D. I og med at du ikke ser forskjell på 1Ds og 450D så vet du ingenting om hvilke kvaliteter et kamera kan ha. Ting som tegning er noe du ikke engang kan se, og kontrastene i 1Ds må jo fortone seg som ikke-eksisterende for deg.

Derfor er konklusjonen klar. Ikke kjøp noe mer kamerautstyr i den klassen. Sats på optikk. Hvorfor du overhodet vurderte Hasselblad forstår jeg ikke. De har jo ingen objektiver i den teleklassen du åpenbart er ute etter. Du ville blitt megaskuffet over det.

Enten så troller du nå, eller så har du ekstremt lite peiling på det som du bruker store summer på. For å si det rett ut så har du langt mer penger enn vett i denne sammenheng. Jeg kan ikke i min beste fantasi forstå at noen med så utrolig lite peiling på kamera og optikk overhodet vurderte å bruke en kvart million på et kamera som ikke har sjangs i havet til å tilfredsstille dine krav. De har ikke eneste objektiv som man kan komme så nær som med en 450D og en standard telezoom. Hvorfor har du ikke sjekket slikt på forhånd, og hvordan i alle dager kunne du ikke vite at 70mm på fullformat er kortere enn 55mm på cropformat? Det er jo mer enn helt utrolig.

Og så har vi det med D3 og fullformat. Du har allerede historiens best fullformatkamera. Tror du virkelig du får bedre bilder med et annet fullformatkamera som er en klasse lavere? De er begge fullformat, men Nikons variant har mye lavere oppløsning.

Du er det merkeligste innslaget vi noensinne har hatt her, og du bør ikke bli overrasket hvis du blir beskyldt for trolling nå. For dette er virkelig over streken, og hvis du er ærlig så kommer du til å bli en stående vits på akam i flere tiår fremover. Jeg har aldri hørt om mer malplassert snobberi noensinne, uansett hvilket produkt vi snakker om. Det er faktisk helt utrolig, og mange kommer til å nekte for at du ikke er et troll. Men jeg velger å tro deg på at du ikke troller.

Din post er faktisk så usannsynlig at det er ganske sannsynlig at en moderator kommer til å stenger tråden fordi de vurderer deg som troll. Og det er nesten rart hvis noen tar deg på alvor, for egentlig skulle ikke dette være mulig. Men jeg håper at tråden ikke kommer til å bli stengt med det første, for det kan bli underholdende. Men jeg har sagt mitt, og holdt meg innen grensen for saklighet. Derfor holder jeg munn fra nå av, for alt annet som kan komme ut av meg er usaklig. Og det ønsker jeg ikke å være.

Dette kommer jeg aldri til å glemme. Jeg tok deg på alvor da du ville kjøpe Hasselblad, men da trodde jeg at du hadde et minimum av peiling.

Lenke til kommentar

Skal ikke moderatorer gjøre noe med trolling? Jeg trodde gjentatt trolling førte til utestenging. Men jeg velger som sagt å tro på Glen, for det er mye morsommere. Det er så morsomt at jeg synes nesten at det bør bevises at Glen ikke er et troll, og at denne tråden blir klistret opp som sticky. Da kan man lese den hver gang man føler seg litt mislykket som fotograf og fotosynser. Etter å ha lest førsteposten tror jeg nesten alle vil føle seg som det reneste geni.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...