Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utorrent - Problemer med connection

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bruker utorrent men får ikke full ytelse, nederst er det en rød runding, men får den ikke grønn.... jeg har åpnet port i routeren, men det vil fremdeles ikke funke... hat trådløst nett men d-link dir-615, netopia cayman 3351 og nextgentel telefon adapter... (vet ikke om dette har noe og si) Håpen noen har svar på spørsmålet mitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du NAT'et porten til riktig ip adresse?

Start-kjør-cmd- ipconfig /all

les av ip adressen din, sett den gjerne til statisk i netverks koblingen din.

NAT port til den ip adressen. da har du åpnet porten og rutet den videre til pc'en din.

PS

pass på at du har samme port i utorrent også

Endret av LoooK
Lenke til kommentar

Utorrent har en sånn innebygget sjekk hvor du kan teste om porten du har satt til å kjøre på er åpen gjennom brannmuren. Prøv denne og se om du får OK eller ERROR.

Husk at dersom du har brannmur i både NGT boksen og den trådløseruteren din så må du åpne porten i begge 2 og forwarde riktig. Vil i så fall anbefale å skru av EN av brannmurene.

Lenke til kommentar

IPen din kommer fra D-Link boksen. Men spørsmålet mitt er om ditt Netopia Cayman 3351 har egen NAT-router innebygget, eller om den gir D-Linken en ekte internett-IP? Dette sjekker du lett ved å logge inn på D-Link-en og sjekke hvilken IP denne har fått tildelt. Er det en 192.168.x.x type adresse så har Netopiaen også NAT router (og den må da konfigureres til ren forwarding / statisk IP for å unngå dobbelt NAT).

Hvis ikke, og D-Linken får en ordentlig internett-IP, ala 85.115.162.xx, så kan du bare følge denne guiden:

http://portforward.com/english/routers/por...15/Utorrent.htm

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

er det på 192.168.0.1. du mener også under status'?

edit:

hvertfall under status og wan står det: IP Address : 10.0.0.3

under lan står det: IP Address : 192.168.0.1

men vet ikke helt om det er det du mener...

Endret av zakka993
Lenke til kommentar

Ja, det er vel første siden som dukker opp også tror jeg. Under "WAN" står det IP osv.

Ok, den IPen betyr at Netopiaen har NAT router/Firewall. Da må du logge deg på Netopiaen for å konfigurere denne. IPen til Netopiaen er kanskje 10.0.0.1.

Du kan kanskje logge inn på Netopiaen din ved hjelp av TELNET.

Gå på start - kjør skriv inn CMD, du får opp CMD-vindu. Skriv inn TELNET 10.0.0.1.

Får du spørsmål om brukernavn og passord, fungerer det. Bruk følgende brukernavn: Hvis ditt kundenr er 441122, trekk fra 10000 og legg en P foran. Slik: P431122.

Passord er ditt vanlige passord for administrasjon som du fikk fra Nextgentel, f.eks. 77223344.

Du kan nå enten konfigurere routerens brannmur slik du ville gjort på D-Link, eller enda bedre - se etter noen mulighet for å konfigurere den til "BRIDGE MODE" eller lignende. Finnes ikke denne muligheten, må du åpne portene på Netopiaen og konfigurere D-Link som "BRIDGE", slik at du får en IP ala 10.0.0.3 på maskinen din.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Se oppdatert innlegg over. Du kan også se om du får logget deg på via Internet explorer, med http://10.0.0.1 og samme brukernavn og passord. Det er kanskje lettere hvis det fungerer, men dette kan være låst til Nextgentels egen login.

Uansett tilkoblingsmetode må du gå inn på noe som heter "NAT configuration" hvis du skal sette opp portforwarding til uTorrent.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

1. Sjekk om det er noen mulighet for å sette Netopiaen opp som "BRIDGE" slik at du kan bruke D-Link som router, for den er enklest å administrere.

2. Hvis du ikke finner noe slik, må du konfigurere portforwarding i Netopiaen, og sette D-Linken som "bridge". Du kan ikke ha to NAT-routere etter hverandre med mindre den ene endres til BRIDGE eller SWITCH-funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Fant en Guide du kan følge for å få Netopiaen til å fungere i BRIDGE mode:

http://www.netopia.com/support/technotes/h...re/CQG_020.html

Merk at du trenger å konfigurere D-Link for "PPPoE" (PPP over Ethernet) hvis du setter Cayman som Bridge. Dette betyr at du må ha riktig brukernavn og passord. Dette kan være forskjellig fra vanlig brukernavn og passord du bruker nå, og da vil ikke internettilgangen fungere før du får lagt inn riktig brukernavn og passord i D-Links setupmeny (SETUP - Internet Connection - velg PPPoE).

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt åssen jeg skal følge den guiden.... for i steg en står det "Browse into the Cayman Router's web interface. " og litt ovenfor står det av interfacen er "192.168.1.254." men kommer ikke inn der...

og åssen kommer jeg inn i d-linkens setup??

ok.. fikk det til.. :D hva skal jeg gjøre nå?

edit: dette kommer opp... (bildet)

Ok. Den så kjent ut. Får du brukt web-grensesnittet, ved å koble deg til via IE på http://10.0.0.1/ ?

får ikke logget inn...

Lenke til kommentar

tror du at du kan hjelpe meg med å få netopiaen som bride.. skjønner ikke den guiden helt...

edit: men dette stod i guiden..

"Below is a list of hardware and firmware loads that this Technical Note is based upon:

Hardware Firmware/Version Interface

Cayman 3546 6.3.0 R7 and later Netopia

Cayman 3341 / 3346 6.3.0 R7 and later Netopia

Cayman 3220 5.6.2 R5 and later Classic or Netopia"

men min netopia står ikke der.. har det noe å si?

Endret av zakka993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...