Gå til innhold

3G + Linux (Telenor Mobilt Bredbånd/Koble til mobilen)

Anbefalte innlegg

Committed upstream betyr at en fiks (eller forslag til fiks) for denne buggen er tilstede hos utviklerene av programmet, så da er det "bare" for Ubuntu å hente ned den fiksede versjonen og slippe den ut. I dette tilfellet er fiksen allerede sluppet, som det sies i post #2. Skjekk hvilken versjon av hal-info du har.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Hei!

Jeg har akkurat laget en liten side som forklarer hvordan jeg fikk mitt Telenor Mobilt Bredbånd opp å gå på min nye Asus EEE. Den tar for seg det gamle "såpestykket" Icon 7.2, og ikke den lille nye Icon 225, men jeg regner med at det ikke skulle by på så altfor store problemer å gjøre de endringene som skal til for å få også den opp å gå.

Siden kan sees her: http://geir.validalo.net/eee/icon72.html

Håper det kan hjelpe noen!

Mvh

Geir

Hei Geir og takk for utmerket veiviser!

Jeg har samme utstyret som deg, men med en helt ny USB dongle. Vet ikke om dette er Icon 225..

Uansett, jeg gjør lsusb og som du foreskriver står det da Option i listen (når den er plugget inn).

Allikevel får jeg ikke opp noe hardware i Tilkoblingsveiviseren. Sukk...

Så nære men akk så langt unna..

Hilsen Geir

Beklager om denne er besvart ellers, men jeg gjorde et søk først og fant kun denne delen av tråden som omhandlet Option 225 og EEE. Vel etter let i lengre tider fant jeg denne lenken:

http://sites.google.com/site/eeepcfan/

Derunder finner du en tar.gz fil som inneholder en autorun fil for Xandros EEE PC'er, 701 2G surf og nyere. Jeg har en 701 4G lastet ned denne. Lagret fila og åpnet via filmanager. Kjørte run fila og alt gikk som smurt. Fikk beskjed om å slå av og på PC'en og sette inn Telenor dongelen (dvs Option 225 USB dongelen). På Internet taben er det nå lagt til et ikon til for optio 225. Kjør denne og alt åpenbarer seg. Like enkel (simpel kanskje) som Telenors egen dialog for Windows, men det funker. Har til nå bare prøvd 3G, men det er ihvertfall en start. Hele operasjonen tok 3 minutter og man trenger ikke å ty til shell eller annet morsomt. Kun pek og klikk. Kunne ikke vært enklere. Funker da muligens også på andre debian baserte dialekter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...