Gå til innhold

Musikk: jeg lager musikk som får døve til å høre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette falt ikke helt i smak for min del. Med en gang jeg åpnet den trodde jeg det var en midi fil som ble spilt av. Ble og litt for mye gjentagning. Men jobb videre med det så tror jeg det kan bli stemmningsfullt og bra.

Mvh. Erlend :)

Lenke til kommentar
Dette falt ikke helt i smak for min del. Med en gang jeg åpnet den trodde jeg det var en midi fil som ble spilt av. Ble og litt for mye gjentagning. Men jobb videre med det så tror jeg det kan bli stemmningsfullt og bra.

Mvh. Erlend :)

Enig med Erlend, det låter veldig "midi".

Det melodiske er fint nok synes jeg, men du kunne trengt noen mer interessante lyder. Tror dette kunne blitt ganske kult om det hadde blitt spilt med ordentlige instrumenter, pluss et skikkelig trommespor.

Lenke til kommentar

Er det negativt at det låter "MIDI"? Vitner det kanhende om en slags uferdighet ved musikken? Musikken til Final Fantasy VII som jeg har på CD låter også ganske MIDI, men det er glimrende musikk likevel. Jeg forstår uansett kritikken mot denne type lyd, fordi det virker så billig, på en måte. Fin melodi på denne låta, repetisjonen gjorde meg ingenting.

Lenke til kommentar
Er det negativt at det låter "MIDI"?

Ikke nødvendigvis, det avhenger av hva man prøver å oppnå.

Personlig dreiv jeg og komponerte rene MIDI-låter omtrent hele nittitallet på Roland MT-32, Roland SC-7 og Roland SC-88 Pro, så jeg er ganske mett av "MIDI"-lyden, kan man si ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...