Howard Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Tar i bruk 40 nm-teknologi tidlig neste år – før Intel avanserer til 32 nm. Les mer Lenke til kommentar
SVD Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Gleder meg til og se hvor mye kraft de klarer og få i de nye grafikkbrikkene på 40nm prosessen, blir sikkert veldig mye Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) edit: drikke kaffen min før jeg komenterer en artikkel.. Endret 31. juli 2008 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Tar i bruk 40 nm-teknologi tidlig neste år – før Intel avanserer til 32 nm. Les mer Greit de er først ut med 40nm, men Intel leder fortsatt ann på cpu fronten mht. produksjonsteknologi. I tillegg til at de har den beste x86 arkitekturen atm. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 40nm er kun en halv-node versjon av 45nm. Intel eller AMD har ikke tradisjon for å bruke dette i sine egne prosesser. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 40nm er faktisk bare 1/3 node mindre enn 45nm. Halvnoden mellom 45 og 32nm er 38nm. Det er en del år siden det begynte å komme halvnoder (hovedsaklig GPU-er og minnebrikker), men det er første gang jeg ser 1/3 noder. Det kan være et tegn på at krympingen går stadig saktere. Lurer på hva som først vil bli produsert på 40nm. Jeg tipper først GDDR5-minne, deretter DDR3 og deretter ATI GPU-er og ennå senere Nvidia GPU-er. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kult at TSMC konkurrerer såpass med Intel. TSMC lever jo av å selge produksjonskapasitet til andre IC-designere, selskaper både med og uten egen fab. Men det er nok ikke hvem som helst som har råd til (eller behov for) å kjøpe 40 nm-produksjonskapasitet av TSMC når de kommer igang. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg synes det var litt mye nytt her egentlig. Kan noen summere opp hva det er som blir forskjellen da til neste år? Vi vil altså se 40nm på skjermkort kontra 55nm som er nå, 40nm og/eller 32nm på cpu og 30nm på minnebrikker. Er dette riktig? Med minnebrikker mener man her da som i RAM? Og hva er isåfall nanometeren på rambrikker i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå