negativecreep Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Er det noen som har noen erfaringer med å mounte ISO filer? Jeg har kompilert inn støtte for loopback filsystemer i kjernen, men når jeg prøver følgende: mount -t iso9660 -o loop image.iso /mnt/iso får jeg følgende melding: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/loop0 Ser ut som om iso9660 er feil filsystem her, men jeg trodde et ISO cd image hadde samme filsystem som vanlige CD'er? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Prøv å skrive bare: mount -o loop image.iso /mnt/iso Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Prøv å skrive bare: mount -o loop image.iso /mnt/iso fungerte ikke. får beskjed om å spesifisere filsystem type.. Lenke til kommentar
arcticpenguin Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Dette funker for meg: mount -o ro,loop=/dev/loop1 /sti/til/iso/test.iso /mnt/cdrom Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Er du sikkker paa at iso-fila fugerer? Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Prøvde nå med en annen ISO fil og det fungerte. Ser ut som det var noe galt med den jeg prøvde først. Rart, da det fungerte helt fint i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå