k.n.b Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Siden det er sol og sommer og alle lengter etter snø, syntes jeg det var på tide med et skibilde. Typisk nok (for meg) er det knapt noen detaljer i bildet. Atypisk nok er det tatt i fullt dagslys. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Dette ble for monotont og flatt for meg. Jeg ville nok ha dratt litt i forskjellige slidere og kurver for å få snøen hvitere, og øke kontrastnivået litt. I tillegg ville jeg nok kanskje ha kuttet bort det meste av skyene, slik at bare nederste, 'spraglete' parti er igjen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Snøen er skittengrå, så det er klart at kameraet har latt seg lure. Og det er fryktelig monotont. Men samtidig liker jeg det. Jeg er jo ikke kjent som pixelpeeper, og dette er et eksempel på det. Langtfra perfekt men det her et avslappende uttrykk. Ikke ulikt stranden i så måte. Kontrastene ville jeg ikke gjort hardere. De duse fargene likeså. Noe topp bilde er det ikke, men jeg finner likevel en meditativ ro ved å se på det. Endret 31. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Det er monotont og flatt ja. Tåkeskyene hang, så det var slik lyset var. Jeg legger inn en litt mindre blass variant, men jeg er ikke helt sikker på om det er noen stor forbedring. En del ekstra støy blir det også, uten at det kanskje har så mye å si i dette bildet. Endret 31. juli 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det ble kanskje bedre ut fra intensjonene dine. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Det ble kanskje bedre ut fra intensjonene dine. Tjaaaa. Intensjonen er vel som i tittelen. Opplevelsen av stille ensomhet i det tomme intet. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg syns PM ordla seg ganske greit. Sier meg enig i det. Ikke et topp bilde, men alikevel en viss ro i det. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Takker for kritikk. Det er klart at det er mye å utsette her rent teknisk, men hovedformålet var å formidle en stemning. Kanskje ikke helt vellykket, men noen få ser ut til å se en stemning i alle fall. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Snøen er grå. Om du kjøper deg et par fotobøker kan du lese litt om lysmåling om vinteren og hvordan du gjør dette på best mulig måte, så du slipper å gjøre slike feiltrinn igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå