Feltherre Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Navnebråket i StatoilHydro sparkes i gang på nytt. Hjelp selskapet med nytt navn. Aanestad sier at det nye navnet skal symbolisere selskapets forretningsstrategi, verdigrunnlag og visjon. Statoil sine bensinstasjoner i Skandinavia, Polen og Baltikum er etter fusjonen imidlertid blitt videreført under det gamle Statoil-navnet. - Vi står fritt i forhold til navnebruken på detaljhandelvirksomheten. Dette vil bli en del av de vurderingene som skal gjøres når dette arbeidet nå begynner, sier Aanestad. Statoilhydro har satt ned en navnkomite,som skal på generealforsamlingen neste vår presentere sitt forslag til nytt navn for norges største selskap. Hva skal barnet hete? Gjerne begrunn ditt navnvalg! Endret 27. februar 2009 av Feltherre Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg synes det hadde vært greit om de brukte opprinnelsen sin litt i forhold til at de kommer fra Norge samtidig som de burde kunne bruke det samme navnet i Norge som i utlandet. NordTech f. eks. Ikke et bra navn, men viser retningen jeg synes de burde ta Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Aanestad sier at det nye navnet skal symbolisere selskapets forretningsstrategi, verdigrunnlag og visjon. Is halliburton taken? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Synes Statoil passer helt fint jeg... Ser ikke poenget med å forandre det. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Er ikke StatoilHydro et av Norges sterkeste merkenavn? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Vi hadde jo allerede HydroTexaco som ble døpt om til XY Energi. Ikke mange som har fått det nye navnet med seg tipper jeg. Hva med "Sovjetstaten Energi"? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hvis vi stokker om Enron kan vi få NorEn - for Norsk Energi, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Det er ikke forbudt å å begrunne navnevalgene sine. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Greenfield? Norge AS? Nei? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Aanestad sier at det nye navnet skal symbolisere selskapets forretningsstrategi, verdigrunnlag og visjon. Haha. Hva betyr dette? Endret 31. juli 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 De hadde ikke lyst til å ha "Oil" i navnet da de skal ekspendere i andre bransjer. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Skjønner ikke helt hvorfor det skal være noe problem. Hydro har, i motsettning til hva navnet antyder og stammer fra, drevet med mye annet enn vannkraft. Forskjellen er vel at oil er et negativt ladet ord i disse miljøtider. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Og Stat skulle vel også bort. Hydro driver vel med aluminium hovedsakelig, men Statoil er ett brandname, på lik linje med Hydro. De fleste omtaler vel YX som Hydro texaco fortsatt. I mine øyne ville det være dumt å bytte helt når de har oppbygd seg ett merkenavn som det der. Endret 31. juli 2008 av Rampage Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hva med "SHit", hvis de skal bevege seg inn i IT-verdenen? Ellers minner denne diskusjonen meg på et rumensk oljeselskap som burde ha jobbet mer med navnevalget sitt: Rompetrol :!: Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Og phear00 definerte vel nettopp poenget i Pencilcase sin tråd litt lengre nede? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hadde du virkelig forventet en strøm av seriøse forslag? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg vil uansett tippe at navnet blir noe med energi, på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå