Gå til innhold

Dette er verdens verste turiststeder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Magasinet definerer disse fellene som steder overlesset med turister og høye priser - og at severdighetene i seg selv er skuffende.

Har vært på noen av disse plassene og mener at serverdigheten i seg selv ikke er skuffende. Hvis vi ser på dette med mye folk og høye priser, så kan jeg være til dels enig. Men da må vi også ta med London Eye og Eiffeltårnet som jeg mener er verre enn Piccadilly Circus og Notre Dame. På Piccadilly trenger du ikke stå i kø for billetter og du kan betrakte mange rare og besynderlige turister (som meg selv) så lenge du vil. På Notre Dame er det heller ikke så mange folk og køer som det er på Eiffeltårnet.

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt se de klarer følge sin egen definisjon på turistfelle. Er pyramidene verdens største turistfelle bare fordi det er mye folk der midt på dagen?

Og de som drar for å se det skjeve tårn i Pisa bør vel være nokså forberedt på hva som venter dem, bare et skjevt tårn. Kan derfor ikke se hva som skal være skuffelsen.

For den forbudte by er derimot litt mer diffust hva man skal se så det er jeg enig i er en skuffelse og en turistfelle.

Markusplassen, synes man burde utvide det til hele Venezia. Alle lever kun av å loppe turister og kanalene er verdens største åpne kloakk. Ikke akkurat et sted man bør dra midt på sommeren.

Mykonos? Kan ikke se at dette er den største partyøya, men er en partyøy en turistfelle bare fordi den er en partyøy og ikke en rolig øy med masse historisk stein? Merkelig logikk. Det blir akkurat som å si at en rolig øy er en turistfelle fordi det ikke er nok party der.

Her er ett av de mest meningsløse turistmålene jeg har hørt om:

http://www.vilnius-life.com/culture/cultur.../31-Frank_Zappa

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hei

Jeg tror det har med forventninger å gjøre. Dersom en tror en skal få gå rundt alene og se på attraksjonen så kan en nok lett bli skuffet. Men jeg har vært innom flere av plassene på listen og jeg vil ikke si at jeg er blitt skuffet men det er selvfølgelig litt plagsomt når man må vente timevis i kø for å komme inn på noe.

Jeg er forøvrig enig i kommentaren om at hele Venezia kunne vært på listen selv om det er kult å ha vært der også. Men jeg var der i juni for et par år siden og det luktet ingenting av kanalene da. Men jeg har hørt at mange snakker om den fæle lukten fra kanalene midt på sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...